شناسهٔ خبر: 30152 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

ادامه ساخت تمامی قطعات باقی‌مانده پروژه ملی احداث راه‌آهن مراغه – ارومیه/ اتمام احداث ایستگاه راه‌آهن نقده

داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات ساخت در تمامی قطعات باقی‌مانده پروژه ملی احداث راه آهن مراغه – ارومیه فعال بوده و احداث ایستگاه راه‌آهن نقده به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مبنی بر چگونگی روند ساخت راه‌آهن استان گفت: رویدادهای مثبتی برای تسریع در اتمام ساخت راه‌آهن مراغه – ارومیه از جمله واگذاری قطعه پنج ب به پیمانکار فعال و بومی و اتمام ساخت ایستگاه راه‌آهن نقده رخ داده است.

داریوش نصر با اعلام اینکه مراحل ساخت ایستگاه راه‌آهن نقده به اتمام رسیده، گفت: کارهای نهایی خط ریلی شهرهای مهاباد تا نقده به طول ۲۴ کیلومتر رو به اتمام است.

نصر با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان و بازدید از مراحل اجرای طرح ملی ساخت راه‌آهن مراغه – ارومیه در ماه‌های گذشته، تصریح کرد: یک تیم کارشناسی و تخصصی پس از سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی جهت حل و فصل و پیگیری مشکلات این طرح تشکیل شد و باعث شد عملیات ساخت در تمامی قطعات باقیمانده پروژه ملی احداث راه‌آهن مراغه – ارومیه فعال شود.

وی ادامه داد: بر اساس تلاش و پیگیری مدیریت کلان استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و تیم راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شده است در صورت تأمین منابع مالی عملیات زیرسازی تا پایان امسال و عملیات ریل‌گذاری این طرح در سال آینده تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، محدودیت منابع مالی پروژه‌های عمرانی و هزینه‌بر بودن ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه به دلیل موقعیت کوهستانی استان را از مهم‌ترین دلایل کندی این طرح برشمرد.

ساخت راه‌آهن مراغه-ارومیه به طول ۱۸۴ کیلومتر با هدف اتصال آذربایجان‌غربی به شبکه سراسری راه‌آهن کشور اجرا شده است. فاز اول طرح ملی احداث راه‌آهن مراغه- ارومیه تا ایستگاه میاندوآب به طول ۴۸ کیلومتر و فاز دوم این طرح، خط ریلی میاندوآب- مهاباد به طول ۳۶ کیلومتر در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

نظر شما