شناسهٔ خبر: 30156 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دو ماه بعد از صدور مجوز اوفک:

لابی قدرتمند صهیونیست‌ها نتوانست مانع بزرگ‌ترین نوسازی صنعت هوانوردی شود/ تداوم مذاکره با ایرباس و بوئینگ با رنگ و بویی تازه

ایرباس مذاکرات هوایی ایران با‌کمپانی‌های سازنده هواپیما در روزهای بعد از صدور مجوز اوفک به خوبی پیش می‌رود و بر اساس آخرین خبری که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد، هم اکنون نمایندگان ایرباس و بوئینگ در تهران هستند و سد ورود هواپیما به ایران شکسته شده است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک روزه خود به استان هرمزگان برای شرکت درجلسه ستاد مقاومتی استان خبر داد که مذاكرات ایران برای خرید هواپیما با هر دو كمپانی ایرباس و بوئینگ درحال انجام است. وی خبر داد که نمایندگان شركت‌ها در تهران هستند و ابراز امیدواری کرد که به زودی با نهایی شدن مذاكرات نتیجه را به مردم اعلام كنیم.

طلسم اوفک ۹ ماه بعد از اجرایی شدن برجام و در حدود دو ماه پیش شکسته شد و از آن زمان به بعد دریچه تازه‌ای رو به مذاکرات هوایی ایران با قدرت های تجاری جهان باز شد.

همان زمان عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: آمریکا به خواست جامعه جهانی تن داد و لابی قدرتمند صهیونیست‌ها هم نتوانست مانع بزرگ‌ترین خرید صنعت هوانوردی ایران شود.

وی چند روز بعد با حضور در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد: «مجوزها از اوفک اخذ شده که پس از ۴۰سال تحریم خرید بوئینگ، می‌توانیم مستقیم از این شرکت هواپیماسازی خرید کنیم که این اتفاق بسیار بزرگی در صنعت هوانوردی و تجارت بین‌المللی ایران است.»

اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

ادامه مذاكرات با نمایندگان ایرباس و بوئینگ در تهران

عباس آخوندی وزيرراه و شهرسازی دربخش پایانی سفر خود به استان هرمزگان در شورای حمل و نقل استان كه درساختمان اداری بندر شهید رجایی برگزار شد با اشاره به وضعیت فرودگاه‌های استان هرمزگان گفت: باید فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای فرودگاه‌های استان را هرچه سریع‌تر آغاز كنیم تا منجر به تقویت سیستم هوایی استان شود.

وی هم چنین خبر داد که در حوزه هوایی برنامه دولت برای خرید ناوگان هوایی مراحل نهایی خود را طی می‌كند و گفت: مذاكرات ما برای خرید هواپیما با هر دو كمپانی ایرباس و بوئینگ در حال انجام است. نمایندگان شركت‌ها در تهران هستند و امیدواریم به زودی با نهایی شدن مذاكرات نتیجه را به مردم اعلام كنیم

آخرین وضعیت قراردادهای خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و تأمین مالی نیز چند روز قبل از اعلام وزیر راه و شهرسازی، گفت: بعد از مدت‌ها مذاکره و بررسی‌های تخصصی امضای قرارداد با ایرباس و بوئینگ به مرحله آخر رسید وبزودی متن توافق شده امضا می‌شود.

خرید ۱۱۱ فروند هواپیما از ایرباس با اعتبار کمتر از ۱۰ میلیارد دلار و خرید ۱۰۸هواپیما از بوئینگ به مرحله پایانی خود نزدیک شده است.

فخریه کاشان با بیان اینکه مثل هر کشور دیگری ایرباس و بوئینگ باید رفتار مساوی و یکسانی با ما داشته باشند، به ایران گفت: آخرین پیش‌بینی  این است که تا پایان سال شمسی (مارس ۲۰۱۷)، ما قطعاً تعدادی از این هواپیماها را خواهیم دید وهم ایرباس و هم بوئینگ وارد ایران می‌شوند

استقبال شرکت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه هوایی بین المللی ایران

همزمان از سازمان هواپیمایی کشور خبر رسید نمایشگاه بين‌المللی هوايی ايران امسال متفاوت با هرسال در جزیره کیش برگزار می‌شود. به گفته مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوری هشتمين نمايشگاه بين المللي هوايی ايران تحت عنوان Iran Air show ۲۰۱۶ در تاريخ ۲۶ لغايت ۲۹ آبان ماه جاری با حضور بيش از ۳۰ شركت از كشورهای اروپايی و آسيايی همچون آلمان، ايتاليا، روسيه، ژاپن، سنگاپور، مالزی، لهستان و اوكراين در جزيره كيش برگزار خواهد شد.

در طول اين نمايشگاه همه روزه برنامه ای برای انجام نمايش‌های جذاب هوايی از جمله فعاليت دو تيم آكروباتيك، ۵ فروند هواپيمای سوخو ۲۷ و ۶ فروند هواپيمای L۳۹ از كشور ليتونی، ميگ ۲۹ و هواپيماهای غربی، نيروی هوايی جمهوری اسلامی ايران سوخو ۲۲ نيروی هوافضای سپاه همراه با پروازهای نمايشی چتربازی برگزار خواهد شد.

نظر شما