شناسهٔ خبر: 30159 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیسیون ماده ۵ شهر قزوین خبر داد:

بررسی شرایط ورودی‌های شهر قزوین/ ارزیابی و آنالیز شرایط سازه و نمای ساختمان‌ها

جلسه دبیر کمیسیون ماده ۵ شهر قزوین از بررسی شرایط ورودی‌های این شهر و ارزیابی و آنالیز شرایط سازه و معماری نمای ساختمان‌ها از دیدگاه سیما و منظر شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: بررسی تخلفات ساختمانی از لحاظ نوع و جنس مصالح به کار رفته، عدم تطابق با آیین‌نامه‌های ساختمانی و سایر ملزومات مورد نیاز با توجه به فرهنگ و معماری ایرانی اسلامی از جمله موارد طرح شده در جلسه بود.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل افزود: ارزیابی و آنالیز راهکارهای کاهش این تخلفات در کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ از جمله موارد مورد تأکید در بحث‌های مطرح شده بود.

اسماعیلی عنوان کرد: شهرداری قزوین و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز مکلف شدند با ارائه پیشنهاد‌ها و راهکارهای مناسب و فنی بسترهای کاهش این تخلفات را فراهم نمایند.

دبیر کمسیون ماده ۵ همچنین بیان کرد: نهایی شدن طرح تفصیلی مناطق و روستاهایی که به عنوان ناحیه منفصل شهری معرفی شده‌اند جهت قرار گرفتن در دستور کار آینده کمیسیون ماده ۵ از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل با تأکید بر اهمیت ساماندهی ورودی‌های شهر قزوین گفت: مقرر شد کمسیون ماده ۵ جلسه ویژه‌ای جهت رسیدگی و تعیین تکلیف این موضوع برگزار نماید.

اسماعیلی در پایان افزود: پیگیری مصوبات قبلی کمیته فنی و کمیسون ماده ۵ و همچنین رسیدگی و حل و فصل پرونده‌های مردمی نیز از دیگر دستور کارهای این جلسه بود که به آن پرداخته شد.

نظر شما