شناسهٔ خبر: 30175 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان انجام شد:

اعلام قیمت بلیط پروازهای عتبات در ایام اربعین

هواپيما فرودگاه مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت: قیمت بلیط پروازهای عتبات در ایام اربعین ساماندهی و اعلام شده است و دریافت مبلغ بیش از میزان تعیین شده تخلف محسوب می شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از سازمان حمایت ؛ مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت درباره پروازهای عتبات در ایام اربعین امسال با اشاره به تعیین قیمت‌های توافقی برای پروازهای عتبات عالیات افزود : به منظور ایجاد وحدت رویه و ساماندهی وضعیت ارائه خدمات بهتر به زائرین و جلوگیری از اجحاف به مسافرین، سازمان هواپیمایی کشوری با شرکت های هواپیمایی هماهنگی لازم را انجام و اقدام به تعیین نرخ توافقی برای بازه زمانی ۲۳ آبان تا پنجم آذر ماه به مقاصد پروازی تهران- نجف (بغداد)-تهران و مشهد – نجف (بغداد)- مشهد تعیین کرده است.

وی گفت : این قیمتها برای مسیر تهران – نجف (بغداد) – تهران یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و مسیر مشهد – نجف (بغداد) – مشهد مبلغ یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ریال می باشد.

احمدی تصریح کرد: نرخ گذاری بر اساس قیمت‌های پیشنهادی شرکت های هواپیمایی، با توجه به هزینه های تمام شده آنها و تائیدیه انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری بوده است.

مدیر کل نظارت بر خدمات ، درباره احتمال چارتر شدن پروازهای عتبات در ایام اربعین حسینی گفت : نرخ بلیط در پروازهای برنامه ای و چارتری یکسان بوده و دفاتر فروش بلیط حق دریافت وجه اضافه به بهانه چارتر بودن پرواز را ندارند.

احمدی گفت : برای مسیرهای یک طرفه نیز مقرر گردیده نرخ بلیط ۶۰ درصد نرخ بلیط رفت و برگشت محاسبه و اخذ گردد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی موظف به نظارت بر نرخ‌ها هستند گفت: کارگروهی متشکل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن صنفی شرکتهای هواپیمایی نظارت کامل بر نحوه فروش بلیت عتبات عالیات دارند و در صورت احراز هرگونه تخلف با متخلفان برخورد می شود.

  هموطنان در صورت مواجهه با واسطه‌گران و یا پیشنهاد بلیت با نرخ‌های بالاتر می توانند مراتب را برای رسیدگی از طریق سامانه ۱۲۴ سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استان ها ، انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی و یا سازمان هواپیمایی کشوری مطرح و پیگیری نمایند.

نظر شما