شناسهٔ خبر: 30303 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین:

سازمان نظام مهندسی استان قزوین ظرفیتی قابل توجه برای تحقق اهداف ستاد بازآفرینی شهری

نشست سرپرست معاونت عمرانی استانداری در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین گفت: باید شرایطی فراهم شود تا با اطلاع‌رسانی گسترده تسهیلات موجود در حوزه بافت‌های ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی، همه شهرهای کوچک و بزرگ استان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، علی فرخ‌زاد با اعلام این موضوع گفت: بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری از اولویت‌های امروز دولت بوده و در این راستا تسهیلاتی هم پیش‌بینی شده که این ظرفیت و پتانسیل‌ها باید به عموم مردم و متقاضیان فعالیت در این بخش‌ها اطلاع‌رسانی گردد.

وی با اشاره به توان قابل توجه موجود در سازمان نظام مهندسی افزود: در نظر است تا با ایجاد دفاتر کارگزاری در محلات هدف بازآفرینی و با استفاده از مهندسین متخصص در سازمان نظام مهندسی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی خانه به خانه را برای تحقق اهداف بازآفرینی پایدار محلات فرسوده ایجاد کرد.

فرخزاد اضافه کرد: این اقدام بستر مناسبی خواهد بود برای ایجاد شرایط اشتغال مهندسین دارای صلاحیت و تخصص که در حال حاضر فاقد شغل مناسب هستند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه استان قزوین فقط شهر قزوین نیست، بیان کرد: از آنجا که همه شهرستان‌های استان دارای دفاتر نمایندگی نظام مهندسی هستند، می‌توان با اطلاع‌رسانی اهداف بازآفرینی و تسهیلات قابل ارائه در این حوزه، گام‌های مؤثری برای پیاده‌سازی برنامه‌های ستاد بازآفرینی در تمام شهرهای استان برداشت.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار با تأکید بر لزوم مشارکت جدی سرمایه‌گذاران در این حوزه عنوان کرد: افزایش سقف تسهیلات و رفع موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاری از جمله راهکارهایی است که می‌تواند فعالین بخش خصوصی و انبوه‌سازان را وارد میدان کند.

فرخ‌زاد تصریح کرد: شش محله دیمج، آب‌انبار سردار، هادی‌آباد، بلاغی، شهید انصاری و باغ نشاط به‌عنوان محلات هدف بازآفرینی در شهر قزوین معرفی شده که به نظر می‌رسد در بین آن‌ها مناطق هادی آباد و انصاری شرقی از اولویت بیشتری برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: البته با توجه به اقداماتی که برای توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) به انجام رسیده و همچنین اهمیت پروژه، تکمیل طرح این محله نیز می‌تواند در دستور کار ستاد بازآفرینی شهری استان قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: استان قزوین در تهیه طرح‌های بالادستی توسعه شهری همواره جزو اولین‌ها در کشور بوده که دستور کار ۲۱ و مجموعه CDS شهری از جمله این طرح‌ها است، بنابراین ضرورت دارد اجرای این طرح نیز در برنامه‌ریزی و سیاست گزاری ستاد بازآفرینی استان گنجانده شود.

نظر شما