شناسهٔ خبر: 30338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

صدوربیش از ۱۳ هزار کارت معاینه فنی ناوگان سنگین در استان زنجان

معاينه فني اتوبوس معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه ۱۳ هزار و ۲۱۵ کارت معاینه فنی مکانیزه ناوگان سنگین برون‌شهری استان زنجان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، محمدرضا آقاخانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل جاده‌ای استان زنجان با اعلام این خبر گفت: در هفت ماهه امسال ۱۵ هزارو ۶۰۱ وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی مکانیزه استان زنجان مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مراکز معاینه فنی مکانیزه سنگین از جمله مراکزی هستند که در کنترل دوره‌ای سلامت فنی ناوگان و ایمنی حمل و نقل جاده‌ای موثر هستند، تصریح کرد: هم اکنون ۲ مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین در استان زنجان فعالیت دارند.

آقاخانی یکی از عوامل پیشگیری کننده مهم و حائز اهمیت در حوادث جاده‌ای را کنترل‌های فنی و نداشتن نقض فنی در ناوگان سنگین برون‌شهری برشمرد و گفت: بر اساس ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹، همه وسایل نقلیه که پنج سال از تولید آن‌ها گذشته باشد، باید دارای برگه معاینه فنی خودرو باشند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: با توجه به ماده پنج آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو دوره زمانی انجام معاینه فنی برای انواع وسایل نقلیه عمومی سبک و سنگین درون و برون‌شهری با عمر ۱۰ سال یا کمتر، ۶ ماه و برای ناوگانی با عمر بیش از ۱۰ سال دارند، سه ماه است.

نظر شما