شناسهٔ خبر: 30342 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری کرمانشاه مطرح شد:

نگاه صرفا فیزیکی به مناطق حاشیه‌ای اشتباه است/ ضرورت رسیدگی به حوزه‌های اقتصادی،  فرهنگی و اجتماعی در محلات هدف

جلسه معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری این شهرستان تأکید کرد: نباید صرفا نگاه فیزیکی به مناطق حاشیه‌ای داشت چرا که مهمترین مشکلات این مناطق، اقتصادی،  فرهنگی و اجتماعی است و باید در این حوزه‌ها بیشتر کار شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مجتبی نیک‌دار معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری این شهرستان بیان کرد: توجه به مناطق حاشیه‌ای از بیست سال پیش و در زمان وزارت دکتر آخوندی در مسکن و شهر سازی در دستور کار بوده و این تجربه بیست ساله، الگوی مناسبی برای اقدامات کنونی برجای گذاشته؛ از همان بیست سال پیش ابتدا محله فیض آباد کرمانشاه به عنوان نقطه پایلوت در نظر گرفته شد و اقداماتی  صورت گرفت.

نیک کردار همچنین تصریح کرد: نباید صرفا نگاه فیزیکی به مناطق حاشیه‌ای داشت چرا که مهمترین مشکلات این مناطق، اقتصادی،  فرهنگی و اجتماعی است و باید در این حوزه‌ها بیشتر کار شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از ساکنین مناطق حاشیه‌نشین، در این مناطق زندگی می‌کنند  و ما شهروند درجه دو نداریم و ساکنین مناطق حاشیه‌نشین، در کسوت شهروند، همگی باید موردتوجه قرار گیرند.

نیک کردار ضمن تشکر از توجه دولت به شهرکرمانشاه، از دکتر ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا توجهات به مناطق هدف کرمانشاه، بیش از پیش در دستورکار قرارگیرد و تسهیلات و امکانات بیشتری به بهسازی ساختار زندگی و بهینه‌سازی و اصلاح مناطق حاشیه ای کرمانشاه، در وزارت راه و شهر سازی، تخصیص یابد.

در این جلسه فرماندار کرمانشاه با اشاره به مصوبات سه جلسه قبل ستاد باز آفرینی که تعداد آن به ۴۴ می‌رسد، تاکید کرد: شهرستان کرمانشاه با ۱۲۲۸ هکتار بافت فرسوده  و حدود ۳۰۰ هزار حاشیه نشین، با مشکلات و معضلاتی روبرو است که تمامی مسئولان، علی الخصوص استاندار محترم و مهندس نیک کردار معاون محترم استاندار کرمانشاه و شهرداری و اداره راه و شهرسازی و سایر ادارات مرتبط با تلاش‌های مستمر و پیگیری های شبانه روزی درصدد غلبه بر مشکلات این مناطق و پایدار سازی زیر ساختها می‌باشند.

فضل الله رنجبر همچنین تاکید کرد: پاکسازی و ارایه خدمات از مهمترین نکات و اقداماتی  است که در مناطق حاشیه‌ای مورد توجه قرار گرفته و به مقدار قابل توجهی عملیاتی شده و در این راستا و در جلسات گذشته ستاد باز آفرینی اولویت‌ها را مشخص کرده‌ایم و با کمک شهرداری و حمایت‌های استاندار محترم و معاون عمرانی استانداری در حال پیگیری آن هستیم./

نظر شما