شناسهٔ خبر: 30360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علی خانقایی خبر داد:

پیش‌بینی ورود حدود ۳۰ هزار زائر پاکستانی اربعین به مرز میرجاوه/ ارائه خدمات بهداشتی، فرهنگی و رفاهی به زائران پاکستانی در پایانه مرزی میرجاوه

میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰ هزار زائر پاکستانی برای زیارت اربعین پیاده و یا با اتوبوس وارد پایانه مرزی میرجاوه شوند از ارائه خدمات مختلف رفاهی چون تامین غذا و محل اسکان موقت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این زائران در پایانه مرزی خبر داد.

علی خانقایی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: زائران پاکستانی درایام اربعین برای زیارت بارگاه حضرت معصومه (س) یا حرکت به سمت مرز شلمچه به قصد زیارت بارگاه امام حسین(ع) درکربلا وارد پایانه مرزی میرجاوه می‌شوند. ۵۰ درصد این زائران پای پیاده و مابقی درقالب کاروان با اتوبوس‌های پاکستان وارد می‌شوند.

خانقایی افزود: برای خدمت‌رسانی به این زائران موکبی را با کمک خیران در پایانه مرزی میرجاوه تدارک دیده‌ایم چراکه اغلب اتفاق می‌افتد جمعی از افراد یک کاروان درگیر تشریفات قانونی شوند و دیرتر به هم‌کاروانی‌های خود برسند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در پایانه مرزی میرجاوه دو سکونتگاه برای زائران پاکستانی در نظر گرفته شده و با غذای گرم از آنها پذیرایی می‌شود. همچنین این زائران در طول روز بسته فرهنگی دریافت می‌کنند، معاینه پزشکی می‌شوند و فرزندانشان نیز واکسن فلج اطفال دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ایام زیارت اربعین حدود ۳۰ هزار زائر پاکستانی وارد مرز میرجاوه می‌شوند، ادامه داد: پایانه مرزی میرجاوه با همکاری دستگاه‌های مختلف آماده خدمت‌رسانی به این زائران است.

سیستان و بلوچستان نیازمند تدابیر ویژه راهداری است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان همچنین گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای شرایط اقلیمی خاصی است که نیازمند تدابیر ویژه راهداری است. دراین استان گاه اتفاق می‌افتد که درمنطقه‌ای با توفان و گرد و غبار و همزمان درمنطقه دیگر با برف و یخبندان جاده‌ای مواجه هستیم. ایجاد ایمنی در جاده‌ها زمینه ساز توسعه می شود و توسعه نیز باید در تمام بخش‌های آموزشی، ساخت، بهسازی و نگهداری جاده‌ها حتی محورهای روستایی مد نظر باشد.

نظر شما