شناسهٔ خبر: 30364 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

اعزام زائران اربعین زنجان از مرز مهران

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه زائران اربعین این استان از مرزهای مهران جابجا می‌شوند از اختصاص حداکثر ناوگان اتوبوسی استان برای اعزام زائران اربعین این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اعلام این خبر افزود: در راستای برقراری نظم در تردد و رفاه حال زائران اربعین حسینی وطبق مصوبه ستاد اربعین تمام زائران استان‌های شمال و شمال غرب از مرز مهران، استان‌های مرکزی و شمال شرقی از مرز شلمچه و چزابه و استان‌های جنوبی و جنوب شرق از مرز شلمچه عبورمی کنند و بر این اساس زائران اربعین استان زنجان از مرز مهران اعزام می‌شوند.

دست‌نشان تصریح کرد: حداکثر ناوگان اتوبوسی استان برای انتقال زائران اربعین اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: مسئولیت کمیته حمل و نقل و سوخت بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است و هلال‌احمر، امداد خودرو، گاز، برق، مخابرات، اورژانس، سازمان پایانه‌های شهرداری، پلیس‌راه، اداره راه، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و انجمن‌های صنفی شرکت‌های مسافربری زیرمجموعه کمیته سوخت و حمل و نقل هستند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان بیان کرد: طبق مصوبه ابلاغی ستاد اربعین به تمام استان‌ها، زائران در زمان برگشت نیز باید از مرزهای زمان رفت خود به کشور بازگردند و هیچ‌کس از آن مستثنا نیست.

دست‌نشان تأکید کرد: این تقسیم‌بندی باید از جانب تمام زائران استان رعایت شود و طبق مهر مندرج در روادید، زائر نمی‌تواند از مرز دیگری وارد یا خارج شود؛ زیرا هیچ‌گونه سرویسی برای دسترسی به سایر مرزها در استان‌های سراسر کشور پیش‌بینی نشده است.

نظر شما