شناسهٔ خبر: 30376 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار می شود؛

گردهمایی مدیران شهرسازی ۶ منطقه کشور در چابهار/ بررسی مهم ترین مسائل روز شهرسازان کشور

نشست سومین گردهمایی مدیران شهرسازی ۶ منطقه کشور با دستورکار بررسی مهم ترین مسائل روز شهرسازان کشور به مدت ۳ روز و از روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه در چابهار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مدیران شهرسازی کشور به مدت ۳ روز و از روزهای ۱۸ تا ۲۰ آبان‌ماه سال جاری در چابهار برگزار می‌شود.

نشست مدیران شهرسازی در دولت یازدهم، اولین دوره برگزاری خود را در اسفندماه سال ۹۴ در جزیره کیش و دومین دوره را در اردبیهشت‌ماه سال جاری در تهران تجربه کرد و بر اساس آن مقرر شد تا تمامی استان‌های کشور که در ۶ منطقه تقسیم‌بندی شده‌اند به بررسی مهمترین مسائل روز شهرسازی بپردازند.

در نشست سوم که در چابهار و در سواحل مکران برگزار خواهد شد استان‌های سراسر کشور که به ۶ منطقه تقسیم شده‌اند به ارائه گزارش‌هایی که بدین‌منظور تهیه کرده‌اند خواهند پرداخت.

به گفته هادی جابری مقدم، مدیرکل دبیرخانه معاونت معماری و شهرسازی، دو روز نخست همایش به ارایه نتایج بررسی استان‌های در ۶ منطقه کشور می‌پردازد و روز چهارشنبه، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری و معاون معماری و شهرسازی به ایراد سخنرانی و نقطه‌نظرات خود در رابطه با شهرسازی می‌پردازد.

مقدم می‌گوید: بر اساس تقسیم‌بندی‌های کشوری کشور به ۶ منطقه تقسیم شده است که بر اساس آن استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان در منطقه شمال‌غرب، استان‌های یزد، اصفهان، هرمزگان، کرمان در منطقه مرکزی، لرستان، کرمانشاهان، مرکزی، قم و ایلام در یک منطقه، استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد در منطقه ای واحد، البرز، تهران، مازندران، گیلان، گلستان و قزوین نیز در یک منطقه و استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و سیستان و بلوچستان نیز به عنوان منطقه‌ای واحد، گزارش‌های استانی و منطقه‌ای خود را ارایه خواهند کرد. /

نظر شما