شناسهٔ خبر: 30404 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

برگزاری آزمون‌های طراحی و نظارت مهندسان تأسیسات برقی و مکانیکی در گلستان به صورت مجزا

آزمون مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: به دنبال درخواست برخی از داوطلبان، از نوبت دوم امسال، آزمون‌های تعیین صلاحیت طراحی و نظارت مهندسان در رشته‌های تأسیسات برقی و مکانیکی به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، محمود تیموری در گفت و گویی خبری گفت: این اقدام به جهت دریافت مستقل پروانه اشتغال به کار حرفه مهندسی در این زمینه‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته وی، پیش از این، آزمون‌های تعیین صلاحیت طراحی و نظارت در رشته‌های تأسیسات مکانیکی و برقی توأم با هم در قالب یک رشته تأسیسات برقی و مکانیکی برگزار می‌شد.

آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی و تعیین صلاحیت معماران تجربی طی دو نوبت در شش ماهه اول و دوم هرسال برگزار می‌شود.

تیموری همچنین با استناد به ماده ۵ آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، افزود: ارائه گواهی قبولی در آزمون رشته‌های تخصصی و فنی در بخش مسکن و ساختمان علاوه بر دارا بودن و ارائه مدرک تحصیلی و گواهی اشتغال به کارآموزی ضروری است.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن اداره کل راه و شهرسازی گلستان برای اجرای این ماده واحده قانونی هرساله آزمون‌های ورود به حرفه را در تمام رشته‌های تخصصی مهندسی در بخش مسکن و ساختمان، به تفکیک و با همکاری سازمان‌های نظام مهندسی و کاردانی ساختمان استان‌ها برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: برگزاری این آزمون‌ها سبب می‌شود که صلاحیت حرفه‌ای مهندسان در زمینه خدمات مهندسی از طراحی تا محاسبه، نظارت و اجرا سنجیده شود و مهندسانی که صلاحیت فنی و تخصصی آنان بر اساس آزمون فوق تائید می‌شود موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و فعالیت در زمینه‌های اشاره شده خواهند شد.

در شش ماهه اول امسال قریب به سه هزار نفر از مهندسان بخش مسکن و ساختمان در آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی شرکت کردند.

نظر شما