شناسهٔ خبر: 30407 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خبر داد:

فعالیت ۷۴ گشت و ۱۳۷ اکیپ راهداری زمستانی در محورهای کردستان/ وجود ۱۰۰ گردنه برف‌گیر در استان/ استفاده از ۵۰۰ دستگاه ماشین‌ سبک و سنگین برای راهداری زمستانی

نعمت‌الله خواجه‌ای مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از اختصاص ۵۰ گشت درقالب ۳۷ اکیپ راهداری این اداره کل و ۲۴ گشت در ۱۰۰ اکیپ بخش خصوصی برای عملیات راهداری زمستانی استان خبر داد.

نعمت الله خواجه‌ای، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: برای انجام راهداری زمستانی ۵۰۰۰ تن نمک و شن خریداری و حمل کرده‌ایم و ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین این اداره کل و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات بخش خصوصی (برای محورهای روستایی) اختصاص یافته است.

خواجه‌ای افزود: ۴۰۰ نفر نیروی انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۲۵۰ راننده بخش خصوصی عملیات راهداری زمستانی استان را انجام می‌دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: ۵۰ گشت راهداری درقالب ۳۷ اکیپ این اداره کل و ۲۴ گشت در ۱۰۰ اکیپ بخش خصوصی برای عملیات راهداری زمستانی استان درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تمام ۷۸۰۰ کیلومتر راه موجود در کردستان برف‌گیر است، افزود: در این استان بالغ بر ۱۰۰ گردنه داریم که رانندگان باید با رعایت نکات ایمنی از جمله استفاده از زنجیر چرخ و سرعت مطمئن و نیز توجه به مه‌آلود بودن محورها به تردد بپردازند.

خواجه‌ای همچنین گفت: برای انجام عملیات راهداری و تامین ایمنی رانندگان هماهنگی‌های لازم را با اورژانس و هلال احمر و پلیس راه انجام داده‌ایم و درمواقع بحرانی در صورت نیاز از ظرفیت استان‌های همجوار نیز استفاده می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه کردستان مقام بیستم کشور را از لحاظ ایمنی جاده‌ای داراست، ادامه داد: افزایش ایمنی راه‌های استان از برنامه‌های اصلی این اداره کل است که یکی از عوامل موثر در این زمینه توسعه بزرگراه‌هاست که امیدواریم محقق شود.

نظر شما