شناسهٔ خبر: 30409 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران:

آغاز سفر زائران اربعین حسینی استان تهران از ۲۰ آبان/ آمادگی عزیمت روزانه ۱۰۰۰ اتوبوس از تهران به مهران/ رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌ها در کمیسیون‌های جداگانه

نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از زمان شروع سفرهای زائران اربعین حسینی در تاریخ ۲۰ آبان خبر داد و گفت: از تاریخ ۳۰ آبان تا ۵ آذر برای زمان برگشت از مهران به تهران مشخص شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجیدرضا نصرالله نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در نشست خبری امروز صبح با اشاره به تمهیدات ویژه این اداره کل برای اعزام ناوگان زائران اربعین حسینی اظهار کرد:  سفر زائران اربعین از ۲۰ آبان آغاز می شود  و از ۳۰ آبان تا ۵ آذر زمان برگشت زائران به تهران مشخص شده است.

وی با اعلام آمادگی حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اتوبوس در روز جهت انتقال مسافران به مرز مهران افزود: طی چند جلسه با صنوف حمل و نقل هماهنگی‌های لازم به منظوره برخورد با تخلفات احتمالی شرکت‌های مسافری انجام گرفته است و شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی به منطور ارسال کالای مسافران اعلام آمادگی کرده‌اند.

نصرالله نژاد با بیان اینکه ۵۰ دستگاه تریلی شامل ۲۰ دستگاه کامیون یخچال‌دار و ۳۰ دستگاه کامیون بغل‌دار چادری برای تامین مایحتاج کالای مسافران در نظر شده است، گفت: از ۱۹ آبان ماه هیچ کدام از شرکت‌های مسافربری حق ارسال صورت وضعیت دربستی به غیر از مسیر منتهی به مرز مهران نخواهند داشت.

مدیرکل کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه بیان داشت: در پایانه‌های استان تهران نمایندگانی به اتفاق نمایندگان صنوف برای خدمات رسانی بهتر در تسهیل اعزام مسافران به مقصد در نظر گرفته شده است و نرخ‌ها به صورت خوانا و واضح نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی وسایل نقلیه از نظر فنی مورد بازبینی قرار گرفته است گفت: تمام وسایل نقلیه باید مورد تایید مدیر فنی قرار گیرد و مهر تایید به منظور تامین سلامت ایمنی مسافران در نظر گرفته شده است.

معافیت ۵ درصدی ناوگان شخصی و عمومی از عوارض شهرداری در بازگشت

نصرالله نژاد خاطرنشان کرد: تمامی وسایل نقلیه جهت برگشت از عوارض ۵ درصدی مالیات شهرداری همانند سال گذشته معاف می‌شوند. هم چنین به همت این اداره کل، خدمه و مسولان کاروان‌ها با ۲۰ دستگاه اتوبوس جداگانه اعزام خواهند شد.

وی از برگذاری جلسه‌ای با فرماندهان پلیس راه شرق و غرب، صنوف مربوطه و جمعیت هلال احمر استان تهران به منظور برقراری ایمنی بیشتر برای زائران خبر داد و گفت: یک دوره آموزشی به منظور ارتقای مهارت رانندگان فعال در طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان ماه با هماهنگی پلیس در حال برگذاری است.

وی افزود: پلیس راه نیز از تاریخ ۲۰ آبان الی ۵ آذر ماه نسبت به تشکیل تردد تاکسی‌های درون شهری که مجوز حمل مسافر ندارند اقدام خواهند کرد.

این مقام مسول با بیان اینکه تیم راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در محل‌های مختلف مسیرهای اعزام مسافران با ماشین آلات راهداری مستقر خواهند شد افزود: آمبولانس‌های اورژانس هم در محورهای تهران – کرج، تهران-ساوه و شهرستان دماوند مستقر می‌شوند و انجمن صنفی ۱۶ شرکت امداد خودرو با ۱۶۰ دستگاه قطار خودرو امدادی به صورت شبانه‌روزی در محورهای مذکور مستقر می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران به استقرار ۳ دستگاه جرثقیل سنگین در محور تهران- قم، تهران- ساوه و شهرستان دماوند با همکاری امداد خودرو و کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی اشاره کرد و گفت: زائران مراسم اربعین در صورت مشاهده تخلف از سوی شرکت‌های مسافربری می‌توانند به صورت پیامک یک سامانه ۳۰۰۰۱۴۱ و یا مراجعه به دفاتر نظارتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه های چهارگانه شهر تهران تخلفات احتمالی را گزارش دهند یا با شماره تلفن ۴۴۶۵۸۸۹۲ در پایانه غرب، ۷۷۸۶۵۹۷۹ در پایانه شرق، ۵۵۱۸۵۴۶۳ در پایانه جنوب و شماره تلفن ۸۸۵۰۶۶۰۲ در پایانه بیهقی تماس حاصل کنند.

نصرالله نژاد یادآور شد: به تخلف رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ و شرکت‌ها در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به قیمت بلیت اتوبوس‌های برون شهری به مقصد شهر مهران بیان کرد: نرخ بلیت اتوبوس‌های VIP ۲۵ و ۳۵ نفره برای مسیر رفت به ترتیب ۱۲۸ و ۱۰۶ هزار تومان و نرخ بلیت اتوبوس‌های معمولی ۴۴ نفره ۷۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است و به فروش به صورت هیئتی و یکسره انجام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی با توجه به سردی هوا و عبور از مناطق سردسیر با خود زنجیر چرخ و لوازم لازم جهت تردد در هوای برفی را همراه داشته باشند.  

نظر شما