شناسهٔ خبر: 30417 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم خبر داد:

اعزام زائران اربعین افغانستان و پاکستان از قم به شلمچه/ محدودیت سه روزه ارائه بلیت به مقصد سایر استان‌ها از روز اربعین/ پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی زائران قم در اربعین امسال

راهپیمایی اربعین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم با بیان اینکه بسیاری از زائران اربعین کشورهای افغانستان و پاکستان از میرجاوه برای زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) به قم می‌آیند و اعزام آنها به شلمچه از این استان انجام می‌شود از نام‌نویسی بیش از ۷۰۰ نفر ازاین زائران در سامانه سماح خبر داد.

ابوالفضل جمالی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم آمار زائران اربعین استان قم حدود ۳۰ درصد افزایش یابد که بخش عمده این زائران با خودروی شخصی عازم خواهند شد.

جمالی با بیان اینکه اعزام زائران ساکن استان قم از مرز مهران انجام می‌شود، گفت: ۳۴۵ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۴۷۰ خودروی سواری را برای جابجایی این زائران درنظر گرفته‌ایم. همچنین بسیاری از زائران اربعین کشورهای افغانستان و پاکستان از میرجاوه برای زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) به قم می‌آیند و اعزام آنها به شلمچه از این استان انجام می‌شود. تاکنون ۷۰۰ نفر از این زائران در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند که این آمار روبه افزایش است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم افزود: تا روز اربعین محدودیتی برای صدور بلیت از قم به مقصد استان‌های دیگر وجود ندارد، خصوصا تدابیر لازم برای اعزام مسافر از قم به مشهد و تهران اندیشیده شده است. ولی از روز اربعین به مدت سه روز محدودیت اعمال می‌شود و از مسافران قم به مقصد استان‌های دیگر درخواست داریم از خودروی سواری و شخصی استفاده کنند.

وی همچنین گفت: امسال نیز به روال سال گذشته ۹۰۰ اتوبوس را برای بازگشت زائران اربعین اختصاص می‌دهیم.

جمالی افزود: امسال ۲۳ موکب اربعین در کربلا، نجف و مهران به استان قم اختصاص دارد و هماهنگی لازم با شرکت‌های حمل و نقل برای تامین کامیون‌های موردنیاز ارزاق و تجهیزات این موکب‌ها انجام شده است.

نظر شما