شناسهٔ خبر: 30428 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو شورای عالی راهبردی کنگره زنان موفق مطرح كرد:

مدیریت زنان به مطالبه عمومی تبدیل شده است/ نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران برگزار می‌شود

زنان عضو شورای عالی راهبردی کنگره زنان موفق با اشاره به اين نكته كه باور به توانمندیهای زنان در بالاترین رده اجرایی کشور، نوید بخش آینده خوبی برای ما خواهد بود، گفت: برنامه ریزی و مدیریت شهری حداقل در امور مربوط به زنان در صورتی موفق عمل خواهد کرد که در بخشهای مدیریتی از توانایی ها و پتانسیل های بالای آنان استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از دبیرخانه نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران و عضو شورای عالی راهبردی کنگره زنان موفق گفت: اقدام اخیر رئیس جمهور در انتصاب معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امید را در جامعه زنان بیشتر کرده است. باور به توانمندیهای زنان در بالاترین رده اجرایی کشور، نوید بخش آینده خوبی برای ما خواهد بود، اگر چه بسیاری از تصمیم‌گیران و سیاست مداران به قابلیت و توان زنان جامعه در عرصه مدیریتی واقف هستند اما به دلیل حاکم بودن «نگرش جنسیتی» در سازمان‌ها و ادارات، حتی در شرایط تخصصی برابر، برتری را از آن مردان می‌دانند.

ثریا شارقی، با تاکید بر رسیدن تعادل، برابری و رفع تبعیضات و در نتیجه توسعه بهتر و کاملتر جامعه، افزود: در جامعه امروز نیاز است که زنان بتوانند حضور چشمگیرتری در فرآیند تصمیم‌گیری در سطوح مختلف جامعه ازجمله دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران در دی ماه سال جاری خاطر نشان کرد: در این میان در کشورهای در حال توسعه مانند ایران، زنان با وجود حمایت های انجام شده هنوز نتوانسته اند نقش موثری در اداره امور شهری داشته باشند.

شارقی با اشاره به اینکه گسترش روزافزون شهرها و واگذاری وظایف و فعالیتهای جدید به مدیریتهای شهری نگاه نوین و جامع به این مقوله را می‌طلبد، تاکید کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت می تواند به عنوان عاملی اساسی در دستیابی به توسعه ایده آل درتمامی زمینه ها مطرح باشند.

وی در ادامه افزود: برنامه ریزی و مدیریت شهری حداقل در امور مربوط به زنان در صورتی موفق عمل خواهد کرد که در بخشهای مدیریتی از توانایی ها و پتانسیل های بالای آنان استفاده شود.

عضو شورای عالی راهبردی کنگره زنان موفق گفت: دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه بدون استفاده از پتانسیلهای اقشار مختلف و به خصوص زنان، امکان پذیر نخواهد بود.

وی بیان کرد: از سوی دیگرحضورزنان در پستهای مدیریتی موجب بهبود عملکرد مدیریت کشور و سازمانها می شود، به این دلیل که توانمندیهای مدیریتی تا حدودی به طور مساوی بین مردان و زنان توزیع شده است.

شارقی افزود: از این دیدگاه زنان توانمندی های ویژه ای دارند و از مهارتهای معمول در مدیریت منابع انسانی برخور دارند که در شرایط امروز بیشتر از گذشته مورد نیاز سازمان هاست. ضمن اینکه مدیریت زنان به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

ویهمچنین در ادامه افزود: علاقه مندان و پژوهشگران می‌توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش های مدیریتی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش های مدیریتی، بررسی دیدگاه حضرت امام و مقام معظم رهبری در خصوص نقش وجایگاه زنان جامعه و...، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتیwww.TopWomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال کنند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های ۴-۳۳۶۹۹۰۹۳-۰۲۱و ۹-۳۶۶۲۱۳۱۸-۰۲۱ تماس برقرار کنند.

نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران"همگام باماده ۳۱ برنامه ششم توسعه، با هدف بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی بانوان توانمند در فرآیند توسعه پایدار و متوازن، باحمایت معاونت محترم امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، استانداری تهران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان صدا و سیما، سازمان آموزش و فنی حرفه ای کشور، سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، اتاق بازرگانی ایران و تهران و ...، با همکاری دفترامور بانوان وخانواده وزارتخانه‌ها، استانداریها، سازمانهای مدیریتی، با محوریت ارتقاء مدیریت و رهبری زنان در دستگاه های اجرائی در عرصه ملی، دیپلماسی و تعاملات بین المللی، با دعوت گسترده از مقامات ملی و بین المللی، از جمله ریاست جمهوری؛ وزراء ، بانوان موفق در عرصه های ملی و بین المللی از کشورهای مختلف جهان و مدیران زن دردستگاه های اجرایی کشور، به همت مرکز همایشهای بین المللی توسعه؛ دی ماه ۹۵ در سالن اجلاس سران اسلامی تهران برگزار  می‌شود.

نظر شما