شناسهٔ خبر: 30439 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عصر دیروز انجام شد؛

جزئیات بازدید مدیران عامل راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان از خط ریلی مشترک در آستارا/ بهره‌برداری از طرح اتصال راه‌آهن ایران و آذربایجان تا پایان سال جاری

بازدید مدیرعامل راه‌آهن ایران ضمن بازدید از خط ریلی دو کشور ایران و آذربایجان در آستارا گفت: امیدواریم طبق قولی که داده بودیم، تا پایان امسال طرح ارتباط ریلی آستارا - آستارا به بهره برداری برسد و انتقال کالا از داخل کشور به سمت مسکو و دریای سیاه بارگیری انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیران عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان عصر سه شنبه از مراحل اجرایی طرح خط ریلی مشترک دو کشور در آستارا و حرکت آزمایشی قطار آذربایجان تا کنار پل بازدید کردند و محسن پورسیدآقایی در بازدید از روند اجرای این طرح گفت: پل خط ریلی مشترک دو کشور نزدیک به اتمام است و خط آهن جمهوری آذربایجان تا این پل رسیده و عملیات ساخت ادامه پل در داخل ایران نیز اجرا شده است.

وی افزود: امیدواریم طبق قولی که داده بودیم، تا پایان امسال طرح ارتباط ریلی آستارا - آستارا به بهره برداری برسد و کالاها از مناطق مختلف کشورمان با ترکیب ریل و جاده به بارانداز شهرستان آستارا منتقل و از آنجا به سمت مسکو و دریای سیاه بارگیری شود.

جاوید قربان اف رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان نیز در این بازدید گفت: ما کار خود را انجام داده ایم و قطار را تا کنار پل مشترک رسانده ایم و بر اساس توافق رئیسان جمهوری دو کشور، کار احداث این راه ریلی مشترک را امسال به پایان خواهیم رساند.

به گفته وی در خاک جمهوری آذربایجان، بیش ازهشت کیلومتر خط ریلی و پل گذر احداث شده و در اطراف این طرح، کارها و تاسیسات تکمیلی نیز در حال اجراست و امیدواریم حدود سه کیلومتر خط آهن درخاک جمهوری اسلامی ایران و محوطه پایانه و بارانداز آن نیز در روزهای آینده تکمیل شود زیرا این طرح برای مردم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، منشا خیر و خدمت و در توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور تاثیرگذار خواهد بود.

وی از فرمانداران شهرستان های آستارای ایران و جمهوری آذربایجان و سایرعوامل تلاشگر در اجرای این طرح بزرگ قدردانی کرد. 

در ادامه گزارش ایسنا سیروس شفقی فرماندار آستارا نیز در این بازدید گفت: با اهتمام دولت تدبیر و امید، این طرح مهم مشکل اعتباری ندارد و خط ریلی مسافت ۲.۵ کیلومتری فاصله پل مشترک تا بارانداز شهرستان آستارا ظرف حدود چهار ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: خط ریلی ایران و جمهوری آذربایجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مساعد شهرستان آستارا، بهترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تردد و تجارت بین المللی خواهد بود و به زودی توجه تجار و بازرگانان مختلف را جلب خواهد کرد.

وی اظهار کرد: کل محدوده بارانداز آستارا حدود ۶۰ هکتار وسعت خواهد داشت و کارهای مقدماتی و زیربنایی آن در حال اجراست و قیمت کارشناسی واحدهای قابل تملک در مسیر خط آهن تا بارانداز نیز تعیین شده و در اجرای این طرح بزرگ مانعی وجود ندارد.

نظر شما