شناسهٔ خبر: 30449 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

حناچی در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار اعلام کرد:

آینده خوبی در انتظار چابهار است/ روند تکمیل طرح‌های توسعه‌ای چابهار قابل قبول است

پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ضمن ابراز خرسندی از روند خوب تکمیل طرح‌های توسعه‌ای چابهار اعلام کرد: چابهار به خوبی درحال پیمودن مسیر توسعه است و آینده درخشان پیش رو دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا پیروز حناچی سه شنبه شب در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از پیشرفت این طرح به عنوان یکی از طرح‌های کلان کشوری ابراز خرسندی و اظهار کرد: چابهار به خوبی درحال پیمودن مسیر توسعه است و آینده درخشان پیش رو دارد.

وی بیان کرد: بسیاری از کشورها آرزوی داشتن مناطق راهبردی مانند چابهار را دارند و این امر با حضور هیات‌های خارجی و تمایل آنان به سرمایه‌گذاری، ملموس است.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی با سرعت بالا در حال اجراست؛ بطوری که برای تکمیل آن نیروها و ماشین‌آلات در سه نوبت کار می‌کنند.

احمدعلی موهبتی افزود: از سال ۱۳۶۲ تاکنون ظرفیت بندر چابهار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است که با تکمیل مرحله نخست این طرح، ظرفیت بندر به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی از تلاش دولت برای آبادانی چابهار و اجرای طرح‌های کلان اقتصادی و تجاری قدردانی کرد و پیگیری مشکلات ۵۳ هزار نفر حاشیه‌نشین بدون امکانات، حل مشکل آب آشامیدنی ۱۲۰ هزار نفر جمعیت شهری و بیش از ۴۳۸ روستا، ساخت بیش از ۲ هزار کلاس درس و اجرای طرح هادی روستایی را خواستار شد.

موهبتی گفت: چابهار به لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای و زیربنایی محرومیت زیادی دارد بطوری که ۷۷ درصد مردم آن محروم از آب سالم و بهداشتی هستند و سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۴۸ سانتیمتر مربع است و از نظر راه و اجرای طرح هادی رده‌های آخر در استان سیستان وبلوچستان را دارد.

شهرستان چابهار در سیستان وبلوچستان با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

بندر چابهار در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان واقع شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما