شناسهٔ خبر: 30505 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر نوشهر انجام شد:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات کل بنادر و دریانوردی و پست استان مازندران

نشست در راستای تکریم ارباب رجوع و رفاه حال فعالان عرصه دریانوردی در نقاط مختلف استان مازندران، طی مراسمی دیروز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات کل بنادر و پست استان مازندران در بندر نوشهر امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، این تفاهم‌نامه به امضاء سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی و اسماعیل بوداغی مدیرکل پست استان مازندران رسید.

 سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران، امضای این تفاهم‌نامه را در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر لزوم ارائه خدمات از طریق دولت الکترونیک و به‌منظور رفاه حال دریانوردان سطح استان صورت گرفته است.

 وی کاهش رفت و آمد و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه را از مزیت‌های این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: از این پس کلیه امور مرتبط با دریانوردی مانند قبول، کنترل مدارک، تکمیل فرم‌های مورد نیاز و ارسال پرونده‌های دریانوردان اعم از متقاضیان صدور، تمدید، تجدید و المثنی انواع گواهینامه‌ها و شناسنامه‌های دریانوردی از طریق مراکز پستی استان انجام می‌شود.

 رضوانی یادآور شد: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، مراکز پستی موظف‌اند پس از دریافت مدارک از متقاضیان، کلیه پرونده‌های ثبت شده را ظرف همان روز از طریق پست پیشتاز به اداره امتحانات و گواهینامه دریانوردان اداره کل بنادر و دریانوردان استان مازندران واقع در نوشهر ارسال نمایند.

 وی افزود: اداره کل بنادرو دریانوردی استان مازندران نیز متعهد است کلیه شرایط و مقررات موضوعه مرتبط با صدور انواع گواهینامه‌ها و شناسنامه‌های دریانوردی را به‌موقع به پست اعلام و همچنین نسبت به ارائه راهنمایی‌ها و آموزش‌های لازم به کارکنان پست اقدام نماید.

 در ادامه اسماعیل بوداغی مدیرکل پست استان مازندران نیز ضمن قدردانی از دیدگاه‌های روشنگرانه مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان، اظهار داشت: در صورت تحقق دولت الکترونیک و پیاده شدن نظام تقسیم کار، علاوه بر کاهش سفرها و هزینه‌ها، ارباب رجوع نیازی به مراجعه به ادارات و نهادهای دولتی نخواهد داشت.

 وی با بیان اینکه سرانه پستی مهم‌ترین شاخص توسعه یافتگی کشورها به شمار می‌رود گفت سرانه پستی کشورمان در حال حاضر ۸ مورد است در حالی که سرانه پستی در دنیا ۵۰ و در کشورهای پیشرفته بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ مورد است.

نظر شما