شناسهٔ خبر: 30518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دبیر هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد استان قزوین:

۳۹ پروژه با ماهیت فرهنگی و اجتماعی در سطح استان به وزارت کشور معرفی‌شده است

نشست حاشیه‌نشینی، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد جزو پنج اولویت آسیب‌هایی است که مقام معظم رهبری تأیید کردند.

به گزارش پايگاه خبری‌ وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن قاسمی در جلسه نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص بازآفرینی شهری گفت:بابت تلاش‌های صورت گرفته از طرف مهندس مانی فر و آقای ناصری فر در خصوص درگیر کردن تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد با موضوع بافت‌های ناکارآمد و بازآفرینی شهری تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، جزو  پنج اولویت اصلی است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده، افزود: بخش قابل‌توجهی از مردم در این مناطق ساکن هستند که هم دارای آسیب‌های زیادی است و هم بستری مناسبی برای ایجاد مشکلات اجتماعی فراوان است.

قاسمی در ادامه بابیان این مطلب که باید برای جلوگیری از این آسیب‌ها تلاش بیشتری کنیم، افزود: لزوم این کار همکاری مناسب و با برنامه بین دستگاه‌ها، ادارات دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد است.

دبیر هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد استان خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از ظرفیت این سازمان‌های مردم‌نهاد جهت استفاده بهتر و بیشتر و تحقق اهداف جهت بازآفرینی شهری استفاده کنیم.

قاسمی تصریح کرد: ما از نزدیک با مشکلات زیاد این مناطق روبرو هستیم و به‌عنوان یک شهروند و مسئول نمی‌توانیم نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ در کنار ستاد بازآفرینی، کارگروه ارتقای امور فرهنگی، اجتماعی و سلامت در استان جلساتی را برگزار کرد که در آن ۳۹ پروژه که ماهیت فرهنگی، اجتماعی دارند تعریف و باهدف جلب حمایت به وزارت کشور ارسال‌شده است.

نظر شما