شناسهٔ خبر: 30566 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

بهسازی عوارضی زنجان – قزوین

عوارضی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از عملیات در دست انجام بهسازی، بتن‌ریزی و حفاظ بندی عوارضی زنجان – قزوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اعلام این خبر گفت: پروژه بهسازی و بتن‌ریزی و حفاظ بندی عوارضی زنجان – قزوین در هشت گیت هرکدام به طول ۱۰۴ متر در حال انجام است و تا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دست‌نشان تصریح کرد: بتن‌ریزی عوارضی زنجان – قزوین به روش مسلح پوسته مسلح بدون درز با افزودنی میکرو سیلیس انجام می‌شود که یکی از روش‌های بروز بتن‌ریزی است و باعث ا فزایش مقاومت‌های مکانیکی و خصوصاً کششی در سازه‌های بتنی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اظهار کرد: عوارضی زنجان – قزوین دارای سه گیت در لاین شمالی و پنج گیت در لاین جنوبی است و تاکنون ۸۳۲ مترمکعب بتن‌ریزی با عیار ۳۵۰ کیلومتر سیمان در مترمکعب بتن انجام گرفته است.

دست‌نشان ادامه داد: از هشت گیت عوارضی زنجان – قزوین ۶ گیت بتن‌ریزی شده و از سه گیت بهره‌برداری می‌شود و یک هفته آینده از هر شش گیت بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از دو ماه پیش آغازشده است افزود: هزینه این پروژه بالغ بر ۵ هزار میلیون ریال است و با وجود ترافیک بالای عوارضی زنجان – قزوین پیش‌بینی می‌شود اجرای این پروژه ۳ ماه دیگر به پایان برسد.