شناسهٔ خبر: 30607 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور پيروز حناچی در تلويزيون انجام می‌شود؛

تشریح چالش‌های نظام شهرسازی و عدم هماهنگی دستگاه‌ها/ آخرین وضعیت بلندمرتبه‌سازی در تهران

پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی امشب در شبکه ۵ سیما چالش‌های نظام شهرسازی و عدم هماهنگی دستگاه‌های سیاستگذار و اجرایی را تشریح می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی، امشب (۲۲ آبان‌ماه) ساعت ۲۰ در شبکه تهران (شبکه ۵ سیما) گفتگوی ویژه‌ای خواهد داشت و به تحلیل چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف شهرسازی و نظام مدیریت شهری خواهد پرداخت.

بر همین اساس، محورهای گفتگوی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی شاملِ به هم ریختن الگوی شهرسازی، برج‌سازی‌های بی‌رویه، تراکم‌فروشی، دلایل شبیه نبودن تهران به هیچ شهر توسعه یافته جهانی، آخرین وضعیت صدور مجوزهای برج‌سازی در غرب تهران و نظارت بر آنها خواهد بود.

گفتنی است، مباحث تخلفات ساخت و سازها، برج‌سازی‌های بدون ضابطه، عدم انطباق شهرسازی کلانشهرهای ایران با اصول شهرسازانه و معمارانه چندی است که در شورای‌عالی شهرسازی و معماری به طور جدی دنبال می‌شود.

پیش تر نیز دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مورد شهرفروشی‌ها در برنامه تلویزیونی گفته بود: سالهاست در ایران مردم لذت دیدن آسمان، ستاره و ماه را از دست داده‌اند. تلاش کرده‌ام در کلان‌شهرها با روند برج‌سازی بی‌رویه مبارزه کنم. متاسفانه شاهدیم در شهرهای ۲۰ و ۳۰ هزار نفره مسکن مهر پنج طبقه ساخته شده و رویه‌ای را شاهدیم که فضای شهری را می‌فروشند تا شهر را بهتر مدیریت کنند و شهرهای ما بهشت سوداگران شده‌اند. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)/

نظر شما