شناسهٔ خبر: 30618 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود:

افتتاح سیستم کنترل الکترونیکی خطوط ریلی در خوزستان/ بهره‌برداری از پایانه شلمچه و ۱۴ کیلومتر جاده جدید بستان- چزابه/ آماده‌سازی پارکینگ ۸۰ هکتاری خودروهای زوار اربعین

حسن روحانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی شاهد افتتاح سامانهCTC (سیستم کنترل الکترونیکی خطوط ریلی) پایانه مسافربری شلمچه، ۸۰ هکتار پارکینگ خودروهای زوار اربعین و ۱۴ کیلومتر جاده جدید از بستان تا چزابه خواهیم بود.

منوچهر رحمانی، مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: امروز در سفر رئیس جمهور همراه وزیر راه و شهرسازی به این استان قرار است سامانهCTC ﴿سیستم کنترل الکترونیکی خطوط ریلی﴾ جنوب کشور افتتاح شود. اعتبار این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

رحمانی توضیح داد: پیش از این سیستم کنترل خطوط ریلی جنوب کشور دستی و ایستگاه به ایستگاه بود ولی با راه‌اندازی این سیستم خطوط ریلی مسیر تهران-بندر امام﴿ره﴾ که شامل ۷۰ ایستگاه است، به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: همچنین دراین سفر قرار است پایانه مسافربری شلمچه با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد. وزیر راه و شهرسازی اواخر سال ۹۳ در سفر به خوزستان با اشاره به کمبود فضای پایانه شلمچه دستور ساخت پایانه بزرگ جدیدی را صادر کرده بود که امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: امروز قرار است پروژه‌های جاده‌ای چزابه و شلمچه نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسند که ازجمله آنها می‌توان به افتتاح ۱۴ کیلومتر جاده جدید درمحور بستان تا چزابه، افتتاح ۸۰ هکتار پارکینگ زوار اربعین (۳۰ هکتار در چزابه و ۵۰ هکتار در شلمچه) و آسفالت رویه راه‌های سوسنگرد-بستان-چزابه با حجم ۲۰ هزار تن اشاره کرد.

رحمانی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش و همت خود را برای آسایش بیشتر زائران اربعین به کار می‌گیرد.

نظر شما