شناسهٔ خبر: 30620 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصرالله نژاد خبر داد:

آخرین تمهیدات عملیات راهداری زمستانی در محورهای برف‌گیر تهران/ اختصاص ۵۰ گشت راهداری زمستانی/ کاهش ۱۴ درصدی قربانیان حوادث جاده‌ای استان

مجیدرضا نصرالله نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آخرین تمهیدات عملیات راهداری زمستانی در محورهای هراز، فیروزکوه و شمشک-دیزین خبر داد و به اختصاص ۵۰ گشت راهداری و ۳۵۰ نیروی انسانی اشاره کرد.

مجیدرضا نصرالله نژاد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: برای انجام عملیات راهداری زمستانی استان ۱۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین اختصاص یافته و ۲۰ هزار تن نمک از گرمسار خریداری و حمل شده است. همچنین ۵۰ دستگاه گشت راهداری خصوصی و دولتی درنظر گرفته شده است.

وی گفت: تعداد نیروهای انسانی راهدار عملیات زمستانی استان ۳۵۰ نفر است که عمده آنها نیروهای شرکتی هستند.

نصرالله نژاد با بیان اینکه محورهای هراز، فیروزکوه و شمشک-دیزین محورهای برف‌گیر استان تهران هستند، افزود: از رانندگان درخواست داریم تجهیزات موردنیاز و تمهیدات تامین ایمنی را همراه داشته باشند و با راهداران استان برای سهولت تردد همکاری کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تهران همچنین عنوان کرد: برای اطلاع‌رسانی به رانندگان علاوه بر سامانه پیامکی اداره کل ۱۱ تابلوی پیام متغیر(VMS﴾ را درمحورهای مواصلاتی نصب کرده‌ایم.

نصرالله نژاد تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با اورژانس و هلال احمر انجام شده و از اول آبان راهداران درمحورهای برف‌گیر مستقر شده‌اند و عملیات زمستانی سایر محورها از ابتدای آذر ماه آغاز می‌شود و برای افزایش ایمنی مسافران قرار شده پلیس راه درمواقع بارش از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ ممانعت کند.

وی ادامه داد: پیش از آغاز فصل سرما تمهیدات لازم برای افزایش ایمنی جاده‌های استان اندیشیده شده و محورها خط‌کشی شده‌اند. همچنین ۳۰ کیلومتر جدید روشنایی محورها تامین شده و نیوجرسی‌های لازم درمحورهای هراز و تهران-قم نصب شده است.

وی افزود: در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۶ نفری(۱۴ درصدی) قربانیان حوادث رانندگی استان مواجه شده‌ایم.

نظر شما