شناسهٔ خبر: 30635 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک کارشناس تجاری‌سازی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مطرح کرد:

ارتباط پژوهشی و فناوری بین سازمان پژوهش‌های علمی و انجمن خیرین راه و ترابری/ استفاده بهینه از محصولات سازمان پژوهش‌ها در توسعه راه‌ها/ بهره‌گیری از فناوری روز در اجرای طرح مدیریت هوشمند کنترل سرعت

محمد یاسر خسروی کارشناس تجاری‌سازی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از زمینه‌سازی برای برقراری ارتباط پژوهشی و فناوری میان این سازمان و انجمن خیرین راه و ترابری برای استفاده بهینه از محصولات تولیدی در توسعه راه‌ها خصوصا در مناطق کم‌برخوردار خبر داد.

محمدیاسر خسروی، کارشناس تجاری سازی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این که با حضور در انجمن خیرین  راه و ترابری از نردیک با فرایند فعالیت‌های این انجمن آشنا شده‌است گفت: علاقه‌مندی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی را برای ارتباط کارآمد با این انجمن در حوزه تجاری‌سازی فناوری اعلام می‌کنم.

خسروی با بیان اینکه سازوکار انجمن خیرین راه و ترابری مطلوب و فرآیندهای آن قابل اتکاست، افزود: هدف اصلی از برقراری این ارتباط هم‌افزایی میان تکنولوژی بومی با فعالیت‌های انجمن است. سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی دارای تولیدکنندگان خاصی است که محصولات فناوری تولید می‌کنند و می‌توانند عملکرد وزارت راه و شهرسازی را در توسعه راه‌ها افزایش دهند و نقش موثری در بهبود عملکرد اقتصادی سازه‌ها و تجهیزات و روند راهسازی ایفا کنند.

کارشناس تجاری‌سازی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی عنوان کرد: این سازمان به فناوری‌های مختلف دسترسی دارد و آشنا با تولیدکنندگان محصولات مرتبط با راهسازی است و امیدواریم این محصولات با طول عمر و کارآیی دراختیار اقشار آسیب‌پذیر ساکن مناطق کم‌برخوردار کشور قرار گیرد. با ایجاد ارتباط میان سازمان پژوهش‌ها و انجمن خیرین راه و ترابری بازار داخلی فناوری‌ها نیز شکل می‌گیرد و به تجاری سازی آنها می‌رسیم. ضمن اینکه امکان کارآفرینی دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند کالاهای خود را درحوزه فناوری راهسازی دراختیار قرار دهند.

خسروی تاکید کرد: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی درحوزه تولید مواد پیشرفته حوزه راه مانند مواد نانوتکنولوژی از فناوری در ساخت بتن، عایق‌های حرارتی و رطوبتی و سیستم‌های ترمیم آسفالت فعالیت می‌کند و می‌تواند تکنولوژی فناوری اطلاعات را برای کاهش تردد و ترافیک و افزایش راندمان اقتصادی جاده‌ها عرضه کند. همچنین درسازمان پژوهش‌ها ازفناوری‌های انرژی نو بریا هدایت خودروها و مدیریت راه‌ها استفاده می‌شود.

کارشناس تجاری سازی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ادامه داد: تاکنون طرح‌هایی در زمینه سیستم‌های فرودگاهی و ریلی داشته‌ایم و درحال مذاکره برای اجرای طرح مدیریت هوشمند کنترل سرعت هستیم. ارتباط پژوهشی و فناوری میان این سازمان و انجمن خیرین راه و ترابری درحال شکل‌گیری است و امیدواریم نتایج این ارتباط برخورداری کم‌هزینه ساکنان مناطق کم‌ّرخوردار از محصولات فناوری درحوزه راهسازی باشد.

نظر شما