شناسهٔ خبر: 30652 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۴۵۰ میلیارد ریال به اجرای طرح راهسازی خوزستان - اصفهان

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: از محل اعتبارات وزارت نفت، ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح راهسازی اتصال شمال خوزستان به استان اصفهان موسوم به پاشنه زاگرس اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی  گفت: به دلیل تردد بسیار گردشگران از جاده کوهستانی سردشت و بروز حوادث متعدد رانندگی در این مسیر سخت گذر اجرای طرح پاشنه زاگرس در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح احداث جاده ای استاندارد در این مسیر از سه سال پیش در دست پیگیری است گفت: در این طرح پیش بینی شده جاده فرعی و درجه ۲ این مسیر به جاده اصلی درجه یک ارتقا یابد که با عرض مناسب و حذف پیچ های خطرناک، کاهش مسیر را به دنبال داشته باشد.

پاپی زاده اظهارکرد: با توجه به وضعیت اعتبارات وزارت راه و شهرسازی چند نشست با وزیر نفت برای تامین اعتبار اجرای این طرح برگزار شد و وزیر نفت دستور اختصاص ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت را به این پروژه داد که اکنون این اعتبار تامین شده و با ساخت جاده و پل ها مسیر ایمن سازی خواهد شد و جاده اهواز نیز به این مسیر متصل خواهد شد.

وی به ایرنا گفت: موانع قانونی این پروژه باید رفع شود زیرا روند قانونی تعیین پیمانکار انجام شده و پروژه در هفته های آینده کلنگ زنی خواهد شد. گام نخست طرح جاده سازی پاشنه زاگرس به طول بیش از ۲۰۰ کیلومتر است. این پروژه در چهار قطعه تقسیم بندی شده که قطعه نخست آن از شهر حسینیه در اندیمشک آغاز و تا سه راهی شهیون دزفول، قطعه دوم از سه راهی شهیون تا روستای گاومیر، قطعه سوم از روستای گاومیر تا سردشت دزفول و قطعه چهارم از روستای ایسپره سردشت تا شهرستان لالی در شمال خوزستان است.

نظر شما