شناسهٔ خبر: 30665 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور رییس جمهور انجام شد؛

افتتاح پایانه مسافری مرزی شلمچه/ تردد بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه

افتتاح بزرگترین سالن مسافری مرزي کشور با ظرفیت تردد روزانه ۵۰ هزار نفر در پایانه مسافری مرزی شلمچه عصر امروز با حضور رییس جمهور و مهندس كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ در آستانه اربعین حسینی به منظور سهولت تردد و آسایش زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سالن مسافری پایانه مرزی ۵۰ هزار نفری شلمچه با حضور دكتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم، مهندس كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مسئولین و مدیران محترم استان خوزستان و جمعی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی  رسما" به بهره برداری رسيد.

این پایانه به عنوان بزرگترین سالن مسافری کشور در مرز شلمچه به مساحت ۷۵۰۰ مترمربع و با ۲۸۲ میلیارد ریال اعتبار و با ظرفیت تردد روزانه ۵۰ هزار نفر ایجاد شده است.

دكتر حسن روحانی در حاشیه افتتاح پایانه مرزی شلمچه با تعدادی از زائران حاضر در این پایانه گفت‌وگو کرد. همچنین رییس جمهور در مسیر شلمچه از موکب‌های پذیرایی مستقر در این مسیر بازدید کرد.

با توجه به تردد بسیار زوار به ویژه در ایام اربعین حسینی و عدم گنجایش سالن مسافری موجود در این پایانه، در اردیبهشت ماه سال ۹۴ کلنگ این پروژه به زمین زده شد.

پایانه مرزی شلمچه در ١٢٠ كیلومتری مركز استان خوزستان با مساحتی بالغ بر  ١٢هكتار قرار دارد كه به لحاظ حجم تردد زائرین به ویژه در ایام اربعین، در سال  ١٣٩٤ عملیات ساخت بزرگترین سالن مسافری مرزی كشور در این پایانه آغاز و با اعتباری معادل ٢٨٢میلیارد ریال به مساحت ٧٥٠٠ متر مربع در ١٦ ماه با توان و همت پیمانكاران و مشاوران داخلی و با نظارت اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان ساخته و آماده شد كه روزانه آمادگی  پذیرش  بیش از ۵۰ هزار زائر  را دارا می باشد .

مساحت این سالن به هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع می ‌رسد و ظرفیت روزانه آن بیش از ۵۰ هزار نفر است و دارای تعداد مناسبی گیت جهت تسهیل عبور و مرور مسافر و همچنین غرفه‌ های عرضه مواد غذایی و نمازخانه است.

پایانه مرزی شلمچه یکی از استراتژیک ‌ترین پایانه‌ های مرزی در کشور به شمار می ‌آید که فاصله آن تا مرکز استان ۱۳۰ کیلومتر و در ۱۵ کیلومتری محور خرمشهر _شلمچه با مساحتی بالغ بر ۱۰ هکتار واقع شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، هم امروز از پایانه مسافری شلمچه بازدید کرد و گفت: تردد زائران امسال به خوبی انجام شده و تلاش کرده ایم که تردد زائران بیشتر از مرز چذابه و شلمچه انجام شود.

وی از تردد بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد و افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از مرزهای کشور تردد کرده اند که نسبت به سال گذشته در مقطع زمانی مشابه افزایش ۲ برابری داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد برگشت زائران نیز با همین روند انجام و برگشت زائران به خوبی مدیریت و کنترل شود و ادامه داد: خوشبختانه ‌امکاناتی که توسط مردم ارائه می شود بسیار مطلوب بوده و این خدمت رسانی رضایت بخش است.

نظر شما