شناسهٔ خبر: 30671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

مدیران فنی شرکت‌های مسافربری موظف به کنترل بیشتر اتوبوس‌های اعزامی به مرز مهران هستند

محمدرضا آقاخانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هشیاری راننده اتوبوس زائران زنجانی در متوقف کردن خودرو و پیاده کردن سریع کلیه مسافران بعد از بروز نقص فنی، موجب جلوگیری از حوادث ناگوار بعدی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، محمدرضا آقاخانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ضمن توضیح در خصوص حادثه پیش آمده برای اتوبوس حامل زایران اربعین زنجان گفت: اتوبوس قبل از اعزام توسط مدیرفنی شرکت مسافربری مربوطه مورد بازدید قرار گرفته و پس از تأیید به مرز مهران اعزام شده است. راننده در حوالی شهرستان صحنه در استان کرمانشاه متوجه بوی غیرمتعارف از موتور اتوبوس شده و بلافاصله آن را متوقف می‌کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه اقدام به موقع راننده و تلاش وی برای خارج کردن سریع زائرین از اتوبوس قابل تقدیر است، گفت: خوشبختانه راننده با تجربه بلافاصله اتوبوس را متوقف کرده و زایران را از آن خارج نموده است که این امر باعث شد تا هیچگونه آسیبی به زائران اربعین نرسد.

وی تأکید کرد: با بررسی‌های انجام گرفته اتصال سیستم برقی اتوبوس علت این حادثه بوده است و مدیران فنی شرکت‌های مسافربری موظف به کنترل بیشتر اتوبوس‌های اعزامی به مرز مهران هستند و این اداره کل نیز در این راستا کنترل و نظارت شدیدتری را بر روی شرکت‌های مسافربری و مدیران فنی آن‌ها در این ایام خواهد داشت.

نظر شما