شناسهٔ خبر: 30694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نونژاد به پایگاه خبری گفت:

رفع مشکل ترافیک ورودی پایانه چزابه/ استقرار ۲۸ گیت برای جابجایی آسان مسافران/ ظرفیت مناسب سالن پایانه چزابه برای استقرار همزمان ۱۰۰ هزار زائر

احسان نونژاد مدیر پایانه مرزی چزابه به رفع مشکل ترافیک در ورودی پایانه با استفاده از جاده جدید خبر داد و گفت: اکنون تردد به صورت روان درجریان و سالن پایانه نیز از ظرفیت کافی برای استقرار زائران برخوردار است.

احسان نونژاد، مدیر پایانه مرزی چزابه درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زائران هشت استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان و چهار محال بختیاری، اصفهان، سمنان و یزد از این مرز تردد می‌کنند، گفت: بیشترین زائران تاکنون به ترتیب متعلق به استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و یزد بوده‌اند.

مدیر پایانه مرزی چزابه با بیان اینکه بیشترین تردد زائران از ۱۹ آبان تاکنون به روز ۲۱ آبان با ۴۶ هزار زائر تعلق داشته، افزود: در پنج روز نخست اعزام زائران اربعین ۲۸۹ هزار و ۲۰۰ زائر از مرز چزابه عبور کرده‌اند. سال گذشته کل زائران عبوری از مرز چزابه ۲۷۴ هزار نفر بودند و پیش‌بینی می‌شود امسال زائران خروجی مرز دوبرابر سال گذشته شوند.

نونژاد به استقرار ۱۶ گیت ثابت دراین پایانه اشاره کرد و گفت: پایانه چزابه هم اکنون مجهز به ۱۶ گیت کنترل مدارک به صورت ثابت است که با افزایش تردد زائران حسینی سالن شرقی و غربی با ۱۲گیت آماده ارائه این خدمات است و تعداد گیت‌های اختصاصی به ۲۸ گیت خواهد رسید.

وی ادامه داد: سالن پایانه چزابه ۴۵۰۰ متر مساحت دارد که فضای کاربری ۵۰۰ متر و فضای اداری و تجاری نیز ۴۰۰۰ متر است. ۱۰۰ هزار نفر می‌توانند به طور همزمان درسالن مستقر باشند و مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.

نونژاد عنوان کرد: پارکینگ شهرداری بستان با ۵۰ هکتار مساحت درحال تکمیل است که حدود ۹۰ درصد آن آماده بهره برداری است و با استفاده از ظرفیت جاده جدید دو طرفه و همکاری پلیس راهور مشکل ترافیک حل شده است.

نظر شما