شناسهٔ خبر: 30712 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری:

تاكيد بر مراجعه زائران تهرانی به چزابه و شلمچه/ تردد از مرز مهران ادامه دارد

مرز مهران دبیر کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین با اشاره به ترافیک سنگین در اطراف مرز مهران، گفت: تصاویر دریافتی از دوربین‌های مداربسته حاکی از ادامه عبور و مرور در مرز مهران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدجواد عطرچیان با اشاره به اخباری مبنی بر بسته شدن مرز مهران اظهار داشت:  اگرچه خبرهایی درباره بسته بودن مرز مهران منتشر شده است؛ اما تصاویر دوربین‌های مداربسته مستقر در نقطه صفر مرزی مهران، نشان می‌دهد که عبور و مرور ادامه دارد و تمامی گیت‌های این مرز فعال است.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات ستاد مرکزی اربعین به علت ترافیک سنگین در اطراف مرز مهران، از زائران اربعین حسینی که در شهرهای اطراف مهران به سر می‌برند درخواست شده است که از مرز چزابه و شلمچه  مراجعه کنند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی، بیان کرد: تردد در مرز مهران ادامه دارد؛ اما بااین‌وجود زائران تهرانی، مناطق شمالی و شمال غرب می‌توانند به علت شلوغی مرز مهران از پایانه‌های شلمچه و چزابه تردد کنند.

عطرچیان افزود: با توجه به ترافیک سنگین روزهای گذشته در مرز مهران از ۲۲ آبان ماه(شنبه) امکان مراجعت زائران اربعین مناطق شمال، شمال غربی و تهران از مرز مهران فراهم‌شده است.

گفتنی است پیش‌ازاین و بر اساس مصوبه شورای اربعین حسینی و ستاد مرکزی قرارگاه اربعین، تردد زائران از استان‌ها تقسیم‌بندی شده بود و زائران ۱۶ استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، لرستان و ایلام باید از مرز مهران عبور می‌کردند.

به گزارش مهر زائران استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، یزد، سمنان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان از مرز چذابه و اتباع خارجی و ۹ استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی، اصفهان هم می‌توانستند از مرز شلمچه تردد کنند.

نظر شما