شناسهٔ خبر: 30723 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

برنامه‌ریزی برای واگذاری ۳۵۰ هکتار زمین در بندرعباس به حاشایه‌نشینان

نشست انجام تعهدات راه و شهرسازی هرمزگان در حوزه راهسازی، ساماندهی بافت فرسوده، شهرسازی و ساخت مسکن با حضور محمد آشوری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، خمیر و ابوموسی اذعان داشت: بر اساس آمارهای استخراج شده ۲۰۹ کیلومتر از راه‌های روستایی حاجی‌آباد که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند در هدف‌گذاری طرح احداث ۱۰۰۰ کیلومتری راه روستایی قرار گرفته است که ۱۰۰ کیلومتر از این محورها امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در شهرستان بندرعباس نیز از ۲۸۳ کیلومتر راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در صورت تأمین اعتبار ۱۰۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری می‌رسد.

شیری با بیان اینکه در شهرستان قشم همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان قشم از راه آسفالته برخوردار هستند، گفت: در شهرستان‌های دیگر نیز کار به‌خوبی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: برخی راه‌های مناطق روستایی نیازمند روکش مجدد است که به دلیل محدودیت منابع مالی این کار به‌صورت مشارکتی انجام می‌شود که بر اساس تعهدات انجام شده قیر مورد نیاز را راه و شهرسازی تأمین و انجام آسفالت را دهیاری‌ها بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه به احیای بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: واگذاری زمین به حاشیه‌نشین‌ها، احیای بافت فرسوده، آماده‌سازی ۳۵۰ هکتار زمین در شمال راه‌آهن بندرعباس برای واگذاری به مردم بندرعباس از اهداف کلان امسال راه و شهرسازی هرمزگان است.

وی با اشاره به تهیه کتابچه اولویت‌بندی راه‌های روستایی گفت: این کتابچه می‌تواند به‌عنوان برنامه عملی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان برای رفع محرومیت و بهره‌مندی روستاهای بالای بیست خانوار از راه آسفالته، مدنظر قرار گیرد و بدیهی است در راستای انجام این وظیفه خطیر، همراهی نمایندگان محترم استان بسیار راه گشا خواهد بود.

در این جلسه همچنین محمد آشوری نمانیده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط راه و شهرسازی هرمزگان افزود: اقدامات خوبی در حوزه راه و شهرسازی صورت گرفته است که تحقق برنامه‌های در دستور کار می‌تواند بخشی از مشکلات پیش رو را مرتفع کند.

وی همچنین خواستار رفع بخشی از مشکلات مسکن مهر و زیرساخت آن شد.

نظر شما