شناسهٔ خبر: 30748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی شلمچه به پایگاه خبری گفت:

استقرار ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگرداندن مسافران اربعین در پایانه مرزی شلمچه/ اختصاص هشت گیت مسافری برای زائران خارجی/ فراهم شدن امکان تردد همزمان ۱۰۰ هزار نفر در پایانه شلمچه

جمال حمیدی مدیر پایانه مرزی شلمچه به استقرار ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دراین پایانه برای بازگرداندن زائران اشاره کرد و از ظرفیت بالای سالن این پایانه برای تردد همزمان ۱۰۰ هزار نفر خبر داد.

جمال حمیدی، مدیر پایانه مرزی شلمچه درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: از ۲۸ مهر تاکنون حدود ۵۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه به مقصد عراق تردد کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا اربعین به یک میلیون نفر برسد و تاکنون  بیشترین تردد به ۲۸ مهر با ۶۸ هزار زائر اختصاص داشته است.

مدیر پایانه مرزی شلمچه با بیان اینکه بیشترین زائران خروجی از این پایانه متعلق به استان خوزستان و سپس اصفهان و فارس بوده‌اند به ظرفیت بالای ۵۰ هزار نفری سالن پایانه اشاره کرد و افزود: این سالن ۷۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد و با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال ساخته شده است و به طور همزمان امکان تردد ۱۰۰ هزار نفر در آن وجود دارد.

حمیدی به استقرار ۳۲ گیت در پایانه اشاره کرد و گفت: هشت گیت به زائران اتباع خارجی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت مسافران اربعین از این پایانه درنظر گرفته شده و درصورت نیاز تعداد آنها را افزایش خواهیم داد.

حمیدی عنوان کرد: در اربعین حسینی سال۹۴ بیش از ۷۵۰هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه تردد کردند.

نظر شما