شناسهٔ خبر: 30783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

آسفالت ۸۷ درصد راه‌های روستایی شهرستان گرگان/ تاكيد بر معرفی مناطق ناکارآمد شهری گرگان

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به وجود ۳۳۳ کیلومتر راه روستایی در گرگان مرکز این استان گفت: تاکنون بالغ بر ۲۷۸ کیلومتر از این راه‌ها آسفالت شده‌اند که ۸۷ درصد راه‌های روستایی شهرستان را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در دیدار با فرماندار گرگان افزود: مابقی راه‌های روستایی آسفالت نشده نیز در سال جاری و طی سال‌های آینده با تأمین اعتبارات لازم آسفالت خواهند شد.

وی همچنین از ساماندهی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد شهر گرگان به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های هدف اداره کل راه و شهرسازی گلستان نام برد و ادامه داد: گرگان و گنبد از جمله شهرستان‌های استان هستند که بیشترین بافت ناکارآمد شهری را به میزان ۹۷۳ هکتار دارند که به جهت اهمیت این شهرستان‌ها، ساماندهی و توانمندسازی آن‌ها در اولویت قرار دارد.

مبارک قدم با اشاره به سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به استان و برگزاری جلسه استانی ستاد بازآفرینی شهری در آینده‌ای نزدیک و به جهت اهمیت گرگان به‌عنوان مرکز استان و وجود بافت‌های گسترده ناکارآمد در آن، از فرماندار این شهرستان درخواست کرد که مناطق ناکارآمد شهر را برای اولویت‌بندی اجرای پروژه‌های ساماندهی به راه و شهرسازی معرفی کند.

سید عباس حسینی فرماندار گرگان نیز به اهمیت راه‌های ارتباطی در توسعه اقتصادی اجتماعی شهرستان اشاره کرد و گفت: اتمام پروژه‌های در دست اقدام کمک شایان توجهی به رونق و توسعه اقتصادی شهرستان خواهد کرد.

وی با بیان اقدامات و همکاری مجموعه فرمانداری گرگان در زمینه ارتقای راه‌های ارتباطی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، بر اتمام پروژه‌های نیم تمام این بخش تأکید داشت.

از دیگر مواردی که در این دیدار به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد تکمیل فاز اول و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم کمربندی گرگان و پروژه‌های مسکن مهر شهرستان بود که مقرر شد در نشست‌های کاری دوجانبه با ادارات ذی‌ربط پیگیری شود و در جهت کاهش و رفع آن‌ها اقدامات لازم از سوی متولیان امر صورت گیرد.

نظر شما