شناسهٔ خبر: 30801 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رستمی خبر داد:

شمارش معکوس بهره‌برداری از باند جدید فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد خبر دادکه عملیات نوسازی و بهسازی باند ۲۹ راست فرودگاه بین ‌المللی مهرآباد به منظور ارتقا ضریب ایمنی و استانداردسازی سطوح پروازی در دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

علی رستمی مدیر کل فرودگاه بین المللی مهرآباد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به طور متوسط روزانه بیش از ۳۸۰ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود که این میزان پرواز موجب فرسوده شدن دو باند قدیمی این فرودگاه شده بود، بر همین اساس بازسازی باند ۲۹ راست از مدت ها پیش آغاز شد و خوشبختانه به زودی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه موضوع ارتقاء سطح ایمنی و امنیت در فرودگاه ها، همگام با توسعه صنعت هوایی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، گفت: باید زیر ساخت های استاندارد و ایمن صنعت فرودگاهی در فرودگاه پرترددی چون مهراباد همزمان با اجرائی شدن و بهره برداری از پروژه ها وطرح ها اندیشیده شود تا وقفه ایی در خدمت رسانی ایجاد نشود.

به گفته ی رستمی کار اصلاح تاسیسات زیربنایی برق و روشنائی در سطوح پروازی و باند ۲۹ راست به دلیل بهره برداری در ماه های اینده از باند ۲۹ در دستور کار این فرودگاه قرار گرفته است.

وی گفت:در زمان حاضر با همکاری و برنامه ریزی اداره کل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی بازدید های لازم جهت احداث پست برق باند ۲۹ انجام گرفته است و مساعدت های لازم در خصوص احداث پست برق باند ۲۹ و همچنین بهسازی و توسعه دیگر پست های برق مهراباد داده شده است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد ادامه داد: با شمارش معکوس در خصوص بهره برداری از باند ۲۹ باید در خصوص پست برق وروشنائی این باند سریعا اقدام شود تا وقفه ایی در بهره برداری ایجاد نشود.

نظر شما