شناسهٔ خبر: 30811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور اعضای شورای حمل‌ونقل استان تهران،

برگزاری جلسه تسهیل و هماهنگی سفرهای اربعین در استان تهران

جلسه ۴۰ درصد مسافران زمینی اربعین و ۷۰ درصد مسافران هوایی از تهران عازم بین‌الحرمین هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، در جلسه شورای هماهنگی حمل‌ونقل استان تهران که مدیران کل راه و شهرسازی، فرودگاه امام خمینی، فرودگاه مهرآباد، راه‌آهن و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک، هواشناسی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران حضور داشتند، تسهیلات در نظر گرفته شده برای مسافران اربعین مورد بررسی و تدقیق قرار گرفت.

محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این جلسه ضمن تصریح این مطلب که تمامی دستگاه‌های استان تهران ذی مدخل در مباحث حمل‌ونقلی، آمادگی لازم برای سفرهای اربعین را دارند، گفت: فرودگاه امام خمینی نیز با راه‌اندازی دو موکب در سالن ترمینال غربی و فعال شدن گیت‌های غربی آمادگی‌های لازم برای پروازهای متعدد تا زمان اربعین را ایجاد کرده است.

 همچنین در حوزه حمل‌ونقل ترکیبی نیز روزانه دو قطار فوق‌العاده از شلمچه و یک قطار اربعین آماده خدمات‌رسانی به مسافران هستند.

مجیدرضا نصرالله نژاد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران نیز با بیان این مطلب که در حال حاضر روزانه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس از استان تهران عازم کربلا هستند، گفت: این امکان را داریم که روزانه تا ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را در خدمت‌رسانی به مسافران عازم عراق کنیم.

 وی همچنین در ادامه گفت: ضمن هماهنگی کامل با امداد خودرو، هلال‌احمر و اورژانس، دو دستگاه اتوبوس - آمبولانس نیز در مسیر مسافران مستقر کرده‌ایم.

نصرالله نژاد در ادامه گفت: ۳۰۰ نفر از همکاران حوزه راهداری نیز ضمن استقرار در ستاد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تهران و پایانه‌های استان در کشیک دائمی هستند و ۱۶۰ دستگاه گشت راهداری و امداد خودرو در جاده‌های استان تهران مستقر شده‌اند.

در این جلسه همچنین شرایط جدید انتزاع حوزه راهداری از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و سیاست‌های مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل ترکیبی و بسترسازی برای این موضوع در حوزه حمل‌ونقلی استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما