شناسهٔ خبر: 30848 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۳۰ پرواز فوق‌العاده در فرودگاه ایلام/ راه‌اندازی پرواز ایلام به مقصد نجف اشرف

هواپیمایی آسمان مدیر فرودگاه شهدای ایلام از برقراری ۳۰ پرواز فوق العاده در مسیر ایلام - تهران وبرعکس در این فرودگاه به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی متانت، مدیر فرودگاه شهدای ایلام با اعلام این خبرعنوان کرد: این تعداد پرواز فوق العاده از ۲۴ آبان تا چهارم آذرماه توسط دو شرکت هواپیمایی آسمان و نفت انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این پروازها در هر مسیر پروازی ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد و علاوه بر ۵۲ پروازی است که به صورت عادی هر هفته در مسیر ایلام - تهران و بالعکس انجام می‌گیرد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام همچنین از راه انداری پرواز ایلام به مقصد نجف اشرف در این فرودگاه به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و گفت: تا پنجم آذرماه سال جاری ۱۶ پرواز در این مسیر انجام خواهد شد.

متانت یادآور شد: انجام این پروازها با هواپیماهای بدنه متوسط توسط شرکت هواپیمایی پویا و با ظرفیت ۴۵ مسافر در هر مسیر پروازی است.

وی تاکید کرد: بعد از ایام اربعین نیز پرواز ایلام - نجف در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه در مسیر رفت و برگشت از این فرودگاه انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی‌ها در اربعین امسال بیش از دو میلیون زائر مسیر ایلام - عراق را به دلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا برای تردد انتخاب می‌کنند.

مرز بین المللی مهران در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام قرار دارد.

نظر شما