شناسهٔ خبر: 3087 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید روحانی از طرح‌های توسعه‌ای بندر چابهار / جزئيات طرح توسعه بندر شهید بهشتی

بازدید رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازیاز چابهار رئیس جمهور به همراه جمعی از مسئولان کشوری و استانی سیستان و بلوچستان، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه نهم دی) از پروژه‌های در دست اجرا در بندر چابهار بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر حسن روحانی با هیئت همراه و مسئولان استانی سیستان بلوچستان بعدازظهر امروز (سه‌شنبه نهم دی) از پروژه‌های توسعه‌ای بندر چابهار بازدید کرد و از نزدیک وضعیت جابه‌جایی و ترانزیت کالا و پروژه‌های در دست اجرا در این بندر را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان بلوچستان نیز در این بازدید ضمن تشریح عملکرد بندر چابهار در چند ماه اخیر گفت: در حال حاضر ۳میلیون تن ظرفیت اسکله‌های موجود چابهار برای جابه‌جایی کالا و پهلوگیری کشتی‌های کوچک و بزرگ است.

سیاوش رضوانی افزود: اجرای فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی در سال آینده با بارگیری حدود ۶میلیون تن کالا در سال، رشد توسعه منطقه را در امر ترانزیت به دنبال داشته و موقعیت چابهار را بیش از پیش ممتاز می‌کند.

گفتنی است، بازدید از چند طرح و پروژه در راستای توسعه سواحل مکران به ویژه در زمینه‌های اقتصادی از جمله راه‌آهن، طرح توسعه اسکله‌های بندر چابهار، طرح‌های فولادی و پتروشیمی و حضور در رزمایش محمد رسول‌الله (ص) از دیگر برنامه‌های سفر یک‌ روزه رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان است./

نظر شما