شناسهٔ خبر: 30870 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جاده‌ای در کردستان

سوانح جاده‌ای فرمانده پلیس راه استان کردستان از کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جاده‌ای در هفت ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، عیسی گوهری، فرمانده پلیس راه استان کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای در استان، اظهار کرد: در هفت ماهه گذشته شاهد کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جاده‌ای در استان کردستان بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تلفن همراه یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در تصادفات جاده‌ای است، افزود: ۳۳ درصد تصادفات مربوط به عدم توانایی در کنترل خودرو و ۳۰ درصد مربوط به عدم توجه به جلو و انحراف به چپ خودروها بوده که دلیل اصلی آن استفاده از گوشی همراه است.

گوهری بیان کرد: سواری پراید با ۱۵ درصد، موتورسیکلت ۱۲ درصد، انواع وانت ۱۵ درصد و سواری پژو با ۱۰ درصد بیشترین تصادفات جاده‌ای استان کردستان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان به دلیل جاذبه‌های گردشگری مسافران زیادی دارد، گفت: ۳۲ درصد برابر با یک سوم تصادفات جاده‌ای استان کردستان مربوط به مسافران استان‌های دیگر است.

گوهری افزود: روزهای پنج شنبه و جمعه به دلیل حجم ترددها، افزایش مسافر و عدم آشنایی رانندگان با جاده‌های استان کردستان بیشترین تصادفات در این دو روز روی می‌دهد.

فرمانده پلیس راه استان کردستان اعلام کرد: ۴۷ درصد تصادفات جاده‌ای استان کردستان منجر به واژگونی خودرو شده است که همین امر به دلیل سرعت بالای راننده در موقع وقوع تصادف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۹ درصد تصادفات جاده‌ای در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سالگی به وقوع پیوسته و بیشترین محورهای تصادف خیز نیز مسیر سقز به دیواندره، سنندج به کرمانشاه و سنندج به مریوان بوده است.      

نظر شما