شناسهٔ خبر: 30894 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون رییس جمهوری:

راه آهن قزوین - رشت تا پایان کار دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد

بازدید نوبخت از آزادراه رشت – قزوين معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: راه آهن قزوین - رشت تا پایان کار دولت یازدهم به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر نوبخت صبح جمعه در حاشیه بازدید از راه آهن تهران - قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره برداری از این مسیر ریلی می تواند در توسعه اقتصادی کشور ایفای نقش کرده و همچنین به امنیت سفر افزوده و از ترافیک و آلودگی هوا بکاهد.

وی اظهارکرد: با توجه به سیاست های دولت برای توسعه شبکه حمل و نقل از جمله در حوزه ریلی، در کنار این طرح، تا پایان امسال چهارخطه شدن راه آهن تهران - کرج و دو خطه شدن راه آهن کرج - قزوین را شاهد خواهیم بود.

نوبخت اضافه کرد: راه آهن قزوین به زنجان نیز تا پایان دولت یازدهم دوخطه می شود و به لحاظ اعتباری نیز مشکلی برای ادامه کار در طرح های یاد شده وجود ندارد.

معاون رییس جمهوری همچنین گفت: با برنامه ریزی دولت، شش مرکز استان نیز به شبکه حمل و نقل ریلی متصل خواهند شد و کار اجرای طرح های مربوط به آنها تا چند ماه اینده تکمیل می شود.

به گزارش ایرنا در این بازدید فریدون همتی استاندار قزوین، محسن پورسیداقایی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون رییس جمهوری را همراهی می کنند.

خط راه آهن تهران قزوین دارای ۱۴۲ کیلومتر طول و خط آهن در دست احداث قزوین - رشت نیز دارای ۱۶۴ کیلومتر طول است.

برچسب‌ها:

نظر شما