شناسهٔ خبر: 30897 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آغاز موج بازگشت زائران اربعین از طریق مرزهای سه گانه/ ورود بیش از ۵۰ هزار زائر ایرانی از مرز مهران به کشور

ترافيك جاده ارتباطی ایلام - مهران و پایانه مرزی مهران جانشین معاون هماهنگی کننده نیروی انتظامی از آغاز موج بازگشت زائران اربعین از طریق مرزهای سه گانه به کشور خبر داد و گفت: تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه امروز نزدیک به ۵۵ هزار زائر ایرانی از مرز مهران وارد کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سردار محسن فتحی زاده اظهار کرد: موج بازگشت زائران از عتبات عالیات از طریق مرزهای سه گانه کشور آغاز شده ولی در مرز مهران نسبت به روزهای قبل در حال افزایش است.

وی افزود: تدابیر لازم از سوی مسئولان ذیربط برای تسهیل در ورود زائران از مرز و شهر مهران اتخاذ شده بطوریکه با بکارگیری تمام گیت های موجود در این مرز، فرآیند قانونی ورود زائران در کمتر از ۲ دقیقه از سوی عوامل پلیس گذرنامه انجام می شود.

سردار فتحی زاده تاکید کرد: تعداد زیادی اتوبوس برای انتقال زائران از پایانه مرزی به پایانه برکت (ویژه اتوبوس های بین شهری) و پارکینگ های شهر و اطراف شهر مهران در نظر گرفته شده ولی بدلیل انبوه زائران برخی نیز بصورت پیاده مسیر پایانه تا شهر را طی می کنند.

وی با اشاره به حجم انبوه زائران حاضر در پایانه مرزی برای خروج از کشور مشکلاتی را برای تسهیل در ارائه خدمات به زائران ورودی به کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: مرز مهران از سوی مقامات عراقی برای ورود زائران ایرانی بسته شده و تا پایان فرآیند ورود زائران اربعین از عتبات عالیات نیز ادامه دارد.

جانشین معاون هماهنگی کننده نیروی انتظامی گفت: درخواست می کنیم زائرانی که در مرز مهران حضور دارند این منطقه را ترک کنند چون به هیچ عنوان امکان خروج آنها از کشور وجود ندارد بنابراین می توانند برای خروج از کشور به مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، مقامات عراقی روز پنجشنبه به دلیل آنچه ناتوانی در ارائه خدمات به زائران ایرانی به دلیل کمبود امکانات اعلام شد مرز زرباطیه در مقابل مرز مهران را بر روی ورود زائران ایرانی بستند.
براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین استان ایلام تا روز گذشته بیش از یک میلیون زائر از مرز بین المللی مهران وارد کشور عراق شدند و فرآیند بازگشت زائران نیز آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار زائر وارد کشور شده اند.

مرز مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام به دلیل کوتاهی مسیر و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب، مهمترین کانون تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود./

نظر شما