شناسهٔ خبر: 30898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حضور مدیران فنی ناوگان مسافربری عمومی جهت تأمین امنیت زائران در همدان

اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای سفرهای اربعین حسینی و تامین امنیت زائران حضور مدیران فنی و دقت در صدور برگه‌های معاینه فنی ناوگان مسافربری عمومی قبل از حرکت را الزامی خواند .

به گزارش ایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان محمد رودباری گفت: ناوگان حمل و نقل استان باید با تمام ظرفیت, چه در مقصد و جه هنگام بازگشت از مرز مهران با  آمادگی کامل بسیج شده‌اند تا خدمات قابل قبول را به زائرین و شركت كنندگان در مراسم اربعين حسيني ارائه نمایند.

وی خطاب به مسئولین انجمن های صنفی مسافربری  بر نظارت دقیق و القاء حس تعهد به رانندگان تاکید کرد و افزود : روند خدمات باید در نهایت مطلوبيت بوده و دریافت کرایه ها طبق دستورالعمل و بدور از هرگونه اعمال سلیقه  باشد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  تصریح کرد با هدف در اختیار داشتن کلیه ناوگان عمومی برای بازگشت زائران کنترل اعزام زائرین دردهه آخر آبان و روزهای اول آذر ماه ادامه دارد و پیش فروش بلیت و سرویس های دربستی, برای دیگر مناطق کشورممنوع است .

رودباری افزود : در این ایام سهمیه سوخت ویژه به ناوگان اختصاص یافته و هیچ مشکلی در تامین سوخت ناوگان وجود ندارد و مرکز مدیریت راه‌های استان نیز در این ایام نظارت لازم را بر وضعیت جاده هاو  تردد ها خواهند داشت.

وی با اشاره به بازدید مستمر همکاران اداره کل همراه با کارگروه بازرسی استانداری بیان کرد : طی بازدید از نمازخانه های مجتمع های خدماتی رفاهی و سایر  نمازخانه های واقع در محورها ی استان به ویژه محور اسد آباد نظارت  و تاکید  بر تامین امکانات مورد نیاز چون آب گرم و سیستم گرمایشی و... برای زائران اعمال شده است .

وی یاد آور شد در راستای  كنترل ونظارت هر چه بيشتر متصديان بخش حمل ونقل درهنگام سوار شدن به اتوبوس و نقل و انتقال شركت كنندگان در مراسم اربعين حسيني، هماهنگی لازم با همکاران ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استان های مرزی نیز به عمل آمده است.

مدیر کل راهداری و حمل جاده ای افزود : با توجه به اینکه رفت زائرین به تدریج بوده ولی برگشت آنان در یک مقطع زمانی مشخص و با هم صورت می گیرد معمولا با ازدحام همراه می شود و باید در امر بازگشت این عزیزان  با توان بالا و  برخورد خوب مجدانه  بکوشیم .

راهدارخانه‌های مسیر کربلا در استان همدان در خدمت زائران اربعین حسینی

حمید پرورشی‌خرم سرپرست معاونت راهداری  اداره‌كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان همدان در خبری دیگر با بیان اینکه راهدارخانه‌های استان برای استقبال از زائران اربعین حسینی آماده‌اند بیان کرد: با ارائه توضیحاتی در این زمینه گفت : با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از استان و سایر استان های کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی شرکت خواهند کرد ضروری است خدمات مناسبی در راهدارخانه ها به این عزیزان ارائه شود .

وی اظهار کرد :استان همدان ۵۱۱۴ کیلو‌متر مسیر جاده‌ای مانند راه‌های شریانی، اصلی، فرعی، و روستایی دارد. و بیشترین تقاضای عبور در روز‌های قبل و بعد از مراسم اربعین حسینی در بزرگراه کربلا است و همه راهدار‌خانه‌های این مسیر بازبینی و امکانات لازم برای اسکان یا   سفر اضطراری زائران مهیا شده است

سرپرست معاونت راهداری این اداره کل افزود: علاوه بر این طول مسیر  به لحاظ راهداری هم ارزیابی و مسیر‌های مورد نیاز لکه‌گیری ، بهسازی محیطی و نیز به لحاظ علایم ترافیکی و امکانات معبر شده است. نماز‌خانه ها و سامانه بهداشتی تعمیر شده است هم چنین  وسایل گرمایش افزون بر نیاز راهدار‌خانه پیش بینی شده است.

وی افزود در استان همدان در ۳۴ نقطه راهداری مستقر  شده است  که همه به لحاظ امکانات اورهال(بروزرسانی) شدند. برای یخ‌زدایی و برف‌روبی مسیر با استقرار ۲۳۰ دستگاه انواع خودروی راهداری مانند برف‌خور، برف‌روب، لودر، گریدر، شن‌پاش، نمک‌پاش و همکاران راهدار آماده ارایه خدمات مورد نیاز هستیم.

پرورشی ابراز کرد: در هر‌راهدارخانه یک دستگاه لودر، یکدستگاه گریدرف یک نمک‌پاش اتوماتیک و یک گروه‌راهداری مستقر است. گشت‌جاده‌ای هم به طور منظم داریم۵۰۰ نیروی راهدار در این حوزه  آماده فعالیت جاده‌ای هستند.

وی با اشاره  به همکاری مناسب مسئولین پایانه های مسافربری در تجهیز نمازخانه ها و مفروش کردن سایر نمازخانه ها خاطر نشان کرد کلیه اماکن اعم از راهدارخانه ها , مساجد واقع در پایانه های مسافربری برای پذیرایی از زائرین آماده شده اند.

سرپرست معاونت راهداری این اداره کل افزود:خاطر نشان کرد مسئولین این اداره کل  با هماهنگی سایر ارکان های مرتبط با تمهيدات اتخاذ شده با تمام توان آماده خدمات رساني به زائران اباعبداله الحسين (ع) كه از سراسر كشور عازم عتبات عالیات هستند./

نظر شما