شناسهٔ خبر: 30901 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نوبخت مطرح کرد:

افزایش خطوط راه‌آهن دو ریلی کشور به ۱۳۰۰ کیلومتر/ تکمیل طرح‌های ریلی در ۶ شهر کشور/ تخصیص کامل اعتبارهای پیش بینی شده

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: تا پایان کار دولت یازدهم طول خطوط راه آهن دو ریلی کشور به ۱۳۰۰ کیلومتر افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر نوبخت روز جمعه در جریان بازدید از خط آهن کرج - قزوین، گفت: در این رابطه عملیات دو خطه شدن راه آهن کرج - قزوین و زنجان به ترتیب تا پایان امسال و کار دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد.

وی، توسعه خطوط ریلی کشور را یکی از سیاست های مهم دولت در حوزه راه‌ها برشمرد و اضافه کرد: براساس سیاست دولت در حال تلاش هستیم تا خطوط دو ریلی کشور را به چهار ریل و یک ریلی را به دو ریل تبدیل کرده و مسیرهای بدون ریل نیز از خط آهن بهره مند شوند که مسیر در دست احداث قزوین - رشت یکی از آنها است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد یا گسترش خطوط ریلی، یادآور شد: برهمین اساس تلاش می شود تا پایان کار دولت طرح های ریلی تهران، همدان، کرمانشاه، مراغه - ارومیه و میانه - بستان آباد به پایان برسد.
به گفته نوبخت، جاده های در دست احداث قزوین - تنکابن و قزوین - کلاچای نیز بدون مانع در حال انجام بوده و مشکل اعتباری برای اجرای آنها وجود ندارد.

وی در رابطه با موضوع تخصیص اعتبار برای اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری نیز گفت: همه اعتبارهای پیش بینی شده در این رابطه تخصیص یافته و حتی ریالی از این بابت به دوره‌های بعد موکول نخواهد شد چرا که اجرای مصوبات دارای زمان بندی مشخص شده ای هستند.

به گزارش ایرنا معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور بازدید از مسیرهای ریلی قزوین امروز به این استان سفر کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما