شناسهٔ خبر: 30902 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

روند ورود زائران به پایانه مرزی مهران میسر شد

ترافيك جاده ارتباطی ایلام - مهران و پایانه مرزی مهران پس از حدود ۴۸ ساعت اضطراب و نگرانی زائران؛ از صبح امروز آرامش به این گذرگاه مرزی بازگشت و ورود زائران به پایانه به آرامی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شب گذشته تا سحر خروجی مهران با ازدحام بی سابقه زائران شلوغ ترین و پرالتهاب ترین زمان را در روزهای اخیر پشت سر گذاشت.

حضور ده ها هزار نفر زائران برای خروج از مرز و ورود به خاک عراق با وجود گستردگی جمعیت در حالی بود که عراق مرز زرباطیه را به روی زائران و پذیرش آنان از صبح دیروز بسته است.

اجتماع هزاران نفری این زائران که مشتاقانه در انتظار بازگشایی مرز بودند باعث بروز مشکلاتی شد که برای ساعت هایی فعالیت های عادی پایانه مرزی را دچار وقفه کرد.

زائران پس از ساعت ها انتظار و سرگردانی در مرز بدنبال اطلاع رسانی مقام های انتظامی و مرزبانی مبنی بر بستن شدن مرز از سوی عراق بتدریج با هدایت ماموران و پلیس به بیرون از محوطه پایانه مرزی مهران هدایت شدند.

بدنبال آن بسیاری ار زائران که خروج از مرز مهران را غیر ممکن می دانستند راهی مرزهای جنوبی چذابه و شملچه شدند.

اکنون آرامش کامل در پایانه مرزی مهران حکمفرماست و روند بازگشت زائران از سفر عراق در کمال نظم و سهولت به صورت قانونی جریان دارد.

از بامداد امروز تا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح جمعه ۵۵ هزار زائر وارد کشور شدند و پیش بینی می شود تا پایان امروز بیش از ۷۰ هزار زائر دیگر نیز وارد کشورمان شوند البته این آمار هر چه به اربعین نزدیک تر می شود، افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین استان ایلام تا روز گذشته بیش از یک میلیون زائر از مرز بین المللی مهران وارد کشور عراق شدند و فرآیند بازگشت زائران نیز آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار زائر وارد کشور شده اند.

مرز مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام بدلیل کوتاهی مسیر و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب، مهمترین کانون تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود.

نظر شما