شناسهٔ خبر: 30946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس مطرح کرد:

تاکید بر مدیریت سفر و اهمیت بازگشت ایمن و روان زائران اربعین حسینی

ترافیک اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: به‌منظور اهمیت بازگشت به‌موقع و ایمن زائران اربعین از مسافرین و زائران می‌خواهیم تا با مدیریت سفر خود، رفاه و امنیت را برای خود و دیگران به ارمغان آورند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: با توجه به اینکه از تاریخ ۱۳۹۵/۸/۲۸ لغایت ۱۳۹۵/۹/۵ ناوگان اتوبوس بین‌شهری کشور برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) اعزام می‌گردد، لازم است عموم هم استانی‌های عزیز برنامه سفر خود را به‌گونه‌ای تنظیم نمایند که ضمن در نظر گرفتن عدم تداخل با این ایام، با مشکل مواجه نگردند.

علیرضا سیاهپور ضمن قدردانی از همکاری و همراهی ارگان‌های مرتبط در امر جابجایی زائران اربعین حسینی با مردم مشتاق به تشرف به کربلا گفت: امسال تا تاریخ ۱۳۹۵/۸/۲۸ تعداد ۵۴۰۰۰ زائر در قالب ۱۴۰۰ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده‌اند که بیش از پیش‌بینی‌های انجام شده بود اما با تدابیر از قبل اتخاذ شده و هماهنگی‌های لازم بین تمام ارگان‌ها و تلاش خالصانه ناوگان حمل و نقل عمومی این مأموریت تا این لحظه به‌خوبی انجام پذیرفته است.

وی افزود: بر اساس آمار سامانه سماح مشخص است که روز دوم، پنجم و دهم آذرماه بالاترین حجم زائران ورودی به کشور را خواهیم داشت و مشخص است که در این ۳ روز از هر مرز چه تعداد زائر وارد کشور می‌شود که این اطلاعات تنها مربوط به زائرانی است که در سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

سیاهپور با اشاره به اهمیت معنوی و جایگاه کربلا و امام حسین (ع) گفت: در این ایام شاهد ۲ حماسه بودیم. حماسه اول حضور حماسی و میلیونی زائران اربعین بود و حماسه دوم ایثار و گذشت و خدمات خالصانه همه عوامل اجرایی در همه دستگاه‌ها و نیروهای مردمی و خودجوش استان فارس در خدمت‌رسانی به زائران اربعین بود.

نظر شما