شناسهٔ خبر: 30957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قزوین:

آمادگی هرگونه همکاری برای تسریع در تکمیل خط‌آهن قزوین- رشت وجود دارد

فریدون همتی استاندار قزوین گفت: برای سرعت بخشیدن به تکمیل خط آهن قزوین-رشت، آمادگی هرگونه همکاری با پیمانکاران این طرح را برای حل موانع و مشکلات پیش روی اجرای این پروژه ریلی داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، فریدون همتی روز جمعه در حاشیه بازدید محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از خط آهن در حال احداث قزوین-رشت گفت: بهره‌برداری از این مسیر که جزو یکی از راه‌های ریلی مهم کشور محسوب خواهد شد، می‌تواند به رشد و توسعه استان قزوین سرعت ببخشد.

وی اظهار کرد: تکمیل این خط آهن که با تلاش‌های دولت تدبیر و امید تا اوایل سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود، در رونق گردشگری استان قزوین نیز مؤثر واقع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین به مزایای ساخت این خط آهن نیز اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این مسیر ریلی که در راستای افزایش رفاه حال مردم در حال ساخت است، شاهد کم شدن آلودگی هوا، کاهش سوانح جاده‌ای و صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهیم بود.

همتی به ظرفیت‌های اقتصادی که از محل بهره‌برداری از این طرح ریلی برای استان قزوین پدید می‌آید نیز اشاره کرد و گفت: خط آهن قزوین-رشت با ادامه مسیر خود به انزلی و آستارا و سپس جمهوری آذربایجان و روسیه متصل می‌شود، بنابراین این مسیر می‌تواند در توسعه روابط تجاری و بازرگانی بین سرمایه‌گذاران قزوینی و خارجی ایفای نقش کند و در خدمت تحقق اهداف صادراتی استان باشد.

خط آهن در دست اجرای قزوین-رشت دارای ۱۶۴ کیلومتر است و پیشرفت فیزیکی ساخت آن در حال حاضر ۷۵ درصد است.

نظر شما