شناسهٔ خبر: 30964 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نونژاد در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

تشریح آخرین وضعیت پایانه چزابه و تمهیدات ترافیکی/ تردد روزانه ۱۴۰ اتوبوس برای بازگشت زائران/ ورود ۱۲۲ هزار زائر به کشور در یک روز

احسان نونژاد مدیر پایانه مرزی چزابه گفت: تنها گره ترافیکی در مسیر تردد زائران اربعین به محل اتصال راه جدید چهاربانده به جاده قدیم در کیلومتر شش پایانه چزابه اختصاص دارد و تردد در باقی مسیر روان است.

احسان نونژاد، مدیر پایانه مرزی چزابه در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از روز گذشته آمار زائران ورودی از زائران خروجی بیشتر شده است، گفت: از روز گذشته تاکنون حدود ۱۲۲ هزار زائر اربعین از پایانه مرزی چزابه به کشور بازگشته‌اند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای زائران خروجی ظرفیت پارکینگ تکمیل شده بود که برای پرهیز از ازدحام زیاد و تردد ورودی بالا پذیرش پارکینگ‌ها با مدیریت ویژه انجام می‌شود. همچنین پارکینگ شهرداری بستان با ۵۰ هکتار مساحت درحال تکمیل است که حدود ۹۰ درصد آن آماده بهره‌برداری است.

مدیر پایانه مرزی چزابه با بیان اینکه برای رفع مشکل ترافیک تردد زائران، تردد رفت و برگشت از جاده قدیم و نیز راه جدید چهاربانده که به طور موقت به بهره‌برداری رسیده انجام می‌شود، افزود: تنها گره ترافیکی در محل اتصال دو جاده قدیم و جدید یعنی کیلومتر شش پایانه است.

وی همچنین گفت: سالن پایانه چزابه ۴۵۰۰ متر مساحت دارد که ظرفیت مناسبی است و مشکلی برای تردد زائران  وجود ندارد.

نونژاد با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۴۰ اتوبوس برای بازگشت زائران از مرز چزابه درنظر گرفته شده است، گفت: از روز گذشته ۹۴ دستگاه اتوبوس ۴۰۰۰ زائر را از مرز چزابه به کشور بازگردانده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته کل زائران عبوری از مرز چزابه ۲۷۴ هزار نفر بودند، افزود: از ۱۹ آبان تاکنون ۴۳۶ هزار زائر از پایانه چزابه خارج شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا فردا به ۴۵۰ هزار نفر برسند.

نظر شما