شناسهٔ خبر: 30972 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۸۰ درصد ناوگان شرکت‌های مسافربری به بازگشت زائران اربعین/ زوار دارای مدارک مهران نیز از شلچه و چزابه بازگردند

پایانه مرزی شلمچه دست اندرکاران ستاد اربعین علی‌رغم تامین ناوگان مورد نیاز بازگشت زائران با اختصاص ۸۰ درصد ظرفیت شرکت‌های مسافربری و اختصاص و تجهیز زیرساخت‌ها برای بازگشت زائران از مرزهای سه‌گانه بر ورود زوار از مرز شلمچه و چزابه حتی در صورت داشتن مدارک مربوط به بازگشت از مرز مهران تاکید کردند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نمایندگان انجمن شرکت‌های مسافری هم اکنون در عراق و پایانه‌های مرزی مستقر هستند و هر تعداد اتوبوس نیاز باشد در اسرع وقت نسبت به اعزام آنها اقدام خواهد شد.

محمد مومنی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای انتقال زایران ایرانی از عراق و پایانه مرزی به کشورمان وجود ندارد، گفت: ۸۰ درصد ظرفیت انجمن شرکت های مسافری در کشور برای انتقال زایران اربعین حسینی اختصاص یافته است.

رییس انجمن شرکت‌های مسافری کشور تاکید کرد: بازگشت زایران حسینی به میهن اسلامی از فردا شب افزایش قابل توجهی خواهد داشت و براساس برنامه ریزی های انجام شده و رصد نمایندگان شرکت های مسافری برای عزیمت آنها به تهران و سایر شهرستانها مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، پیش از این سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرده بود که از فردا شب (یکشنبه شب) ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران، ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مرز چزابه و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه برای انتقال زایران ایرانی مستقر می شوند تا به تدریج عزاداران حسینی را به تهران و سایر شهرستانها منتقل کنند.

همچنین سردار " قاسم رضایی" با اشاره به موضوع بسته شدن مرز مهران، اظهار کرد: از یک سال پیش جلسات و نشست های مختلفی با حضور مسئولان کشور عراق در راستای خدمات دهی شایسته به زوار اربعین حسینی پیش‌بینی و برگزار شد و تمهیدات مطلوبی برای ایجاد و توسعه زیر ساختها در سه مرز شلمچه، مهران و چزابه صورت گرفت.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه مرز مهران از نظر موقعیت جغرافیایی به سرزمین عتبات عالیات نزدیک تر است، بیان کرد: به همین جهت تمایل زوار برای تردد از این مرز بیشتر است و علیرغم اقدامات زیر بنایی و زیر ساختی، ورود زائران فاقد مدارک قانونی در روزهای اخیر، مشکلاتی را در فرایند تردد زوار در این مرز ایجاد کرد.

سردار رضایی اشاره کرد: زیر ساخت های ایجاد شده در مرز مهران پاسخگوی ظرفیت مشخصی است و تجمع زوار بدون مدارک، اسکان و تجمع در این مرز و اصرار برای خروج از کشور به سمت عراق توازن خدمات دهی را برهم زد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تصمیم کشور عراق برای بسته شدن مرز مهران تاکید کرد: در واقع بسته شدن مرز مهران به معنی "عدم اجازه تردد و خروج برای زائران فاقد مدارک قانونی" است و در نهایت با افزایش جمعیت تصمیم بر این شد که زوار دارای مدارک قانونی نیز در چنین شرایطی یرای خروج از کشور به سمت مرز شلمچه و چزابه هدایت شوند تا فرایند تردد با سهولت و سرعت بیشتری انجام بگیرد.

نظر شما