شناسهٔ خبر: 30999 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

علی کاظمی‌منش خبرداد:

آخرین تمهیدات راه‌آهن برای جابجایی زوار اربعین/ اعزام ۴۲ هزار زائر از تهران به خرمشهر

قطار ايستگاه مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان اینکه از روز ۱۷ آبان‌ماه تا شب گذشته ۴۲ هزار زائر از تهران به خرمشهر جابجا شدند، از فروش ۳۴ هزار بلیت قطار خرمشهر تا تهران خبر داد و گفت:‌ این قطار تا ۲ روز آینده کماکان صندلی خالی دار

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی کاظمی‌منش درباره آخرین تمهیدات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای جابجایی زوار اربعین اظهار داشت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اختصاص قطارهای رایگان بین مرز شلمچه تا خرمشهر از روز ۱۷ آبان‌ماه امسال تا ساعت ۲۴ روز گذشته ۸۵ هزار زائر را با ۳۵۴ رام قطار بین خرمشهر و شلمچه به صورت رایگان جابجا کرد. 

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم از امروز تا پایان ۵ آذرماه که پیک برگشت زائران محسوب می‌شود، ۴۲ هزار نفر زائر از شلمچه تا خرمشهر با قطارهای رایگان جابجا شوند. 

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن تأکید کرد: قطار خرمشهر ـ شلمچه هیچ محدودیتی از نظر جابجایی مسافر ندارد و تا زمانی که زائر در مرز شلمچه باشد، این قطار جابجایی مسافران را انجام می‌دهد. 

وی یادآور شد: در آن مسیر جاده مسدود است و تنها وسیله ایاب و ذهاب راحت همین قطار است. 

کاظمی همچنین به قطار تهران ـ خرمشهر اشاره کرد و گفت: از روز ۱۷ آبان‌ماه تا ساعت ۲۴ روز گذشته ۱۵ هزار نفر از زوار از طریق قطار فوق‌العاده بین تهران تا خرمشهر جابجا شدند. 

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن گفت: همچنین ۲۷ هزار نفر با قطارهایی که در مسیر جنوب به صورت روزانه تردد دارند، از تاریخ ۱۷ آبان تا ساعت ۲۴ دیروز جابجا شدند. 

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن یادآور شد: در واقع از تاریخ ۱۷ آبان‌ماه تا ساعت ۲۴ دیروز میزان ۴۲ هزار نفر زائر از تهران به خرمشهر با قطارهای روزانه و فوق‌العاده جابجا شدند. 

وی به فارس گفته است: برای قطار خرمشهر تا تهران تا ۵ آذر ۳۴ هزار صندلی بلیت فروخته‌ایم که شامل ۱۳ هزار صندلی قطار فوق‌العاده و ۲۱ هزار صندلی قطار برنامه‌ای است. 

کاظمی‌منش تأکید کرد: بخشی از ظرفیت قطارهای خرمشهر ـ تهران امروز، فردا و پس‌فردا خالی است و متقاضیان می‌توانند ابتدا از مرز شلمچه به صورت رایگان با قطار به ایستگاه راه‌آهن خرمشهر بیایند و سپس با اخذ بلیت از خرمشهر تا تهران جابجا شوند. 

نظر شما