شناسهٔ خبر: 31022 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خوزستان به پایگاه خبری گفت:

استقرار ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه‌های چزابه و شلمچه/ هیچ گره ترافیکی در مسیر پایانه‌های شلمچه و چزابه وجود ندارد

مسعود مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با بیان اینکه هیچ گره ترافیکی در مسیر پایانه‌های شلمچه و چزابه وجود ندارد، از استقرار ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه شلمچه و ۲۰۰ دستگاه اتوبس درپایانه چزابه برای بازگرداندن زائران اربعین از مرز خبر داد.

مسعود مصدقی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه درمسیر پایانه‌های چزابه و شلمچه به صورت روان درجریان است، گفت: برای نقل و انتقال آسان زائران از مرز به داخل کشور ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه چزابه و ۵۰۰ دستگاه نیز درشلمچه مستقر است. پیش‌بینی شده که روزانه ۱۰۰ هزار نفر از مرزهای شلمچه و چزابه به کشور بازگردند که ۴۰ درصد زائران اربعین با ناوگان عمومی و ۶۰ درصد نیز با خودروی شخصی جابه‌جا می‌شوند.

مصدقی افزود: خوشبختانه امسال در مرز شلمچه مشکل پارکینگ نداشتیم. پارکینگ پایانه برای ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس و سواری گنجایش دارد که ظرفیت آن تا ۲۵ هزار دستگاه تکمیل شده است. درعین حال درچزابه با مشکل کمبود گنجایش پارکینگ ۵۰ هکتاری مواجه هستیم که باید ظرفیت ورودی و خروجی آن افزایش یابد. البته سالن پایانه چزابه ۴۵۰۰ متر مساحت دارد که ظرفیت مناسبی است و مشکلی برای تردد زائران  وجود ندارد.

همچنین جمال حمیدی، مدیر پایانه مرز شلمچه با بیان اینکه تاکنون ۲۰۳ هزار و ۶۸۹ نفر از زائران اربعین از این مرز به کشور بازگشته‌اند، عنوان کرد: در اربعین حسینی سال۹۴ بیش از ۷۵۰هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه تردد کردند که این آمار امسال تاکنون به ۸۴۱ هزار و ۲۷ نفر رسیده است.

احسان نونژاد، مدیر پایانه مرزی چزابه نیز با بیان اینکه تاکنون ۲۰۶ هزار و ۳۷۱ زائر اربعین از این مرز وارد کشور شده‌اند، گفت: سال گذشته کل زائران عبوری از مرز چزابه ۲۷۴ هزار نفر بودند.

نظر شما