شناسهٔ خبر: 31078 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی:

اجرای مجتمع فرهنگی و کتابخانه مرکزی محلات با زیربنای بالغ بر ۴ هزار مترمربع

ساختمان به گفته سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، این اداره کل در شهرستان محلات، دست‌کم ۲ پروژه شاخص با موضوع ساخت و توسعه ساختمان‌های دولتی و عمومی را با مجموع زیربنای ۴ هزار مترمربع در دست اجرا دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: همان‌گونه که مردم شریف استان مرکزی مستحضر می‌باشند، احداث و توسعه ساختمان‌های دولتی و عمومی یکی از تکالیف و برنامه‌های مهم و راهبردی این اداره کل بوده که در این راستا در شهرستان محلات به جهت اهمیت موضوع توسعه پایدار و متوازن این شهر عالم خیز به‌عنوان قطب گردشگری و تولیدات کشاورزی به‌ویژه تولید و صادرات گل در حال حاضر دست‌کم ۲ پروژه شاخص را با مجموع زیربنای بالغ بر ۴ هزار مترمربع با کارکردهای متنوعی چون فرهنگی، اجتماعی، عمومی و... در دست اجرا و تکمیل داریم.

وی در خصوص ویژگی‌های پروژه احداث مجتمع فرهنگی این شهرستان بیان کرد: احداث مجتمع فرهنگی شهرستان محلات در زمینی به زیربنای ۱۷۸۵ مترمربع در ۳ طبقه شامل بخش‌های متنوع و مختلف حوزه دین و فرهنگ از قبیل سالن نمایش و... صورت پذیرفته و هم‌اکنون بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد امیدواریم بتوانیم با تأمین اعتبار و تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه شاخص فرهنگی –هنری و تبلیغی در توسعه زیرساخت‌های آموزشی و رفع نیازهای این منطقه کمتر توسعه یافته با توجه به مطالعات انجام پذیرفته و مطالبات مردمی چندساله اخیر توفیقات بیشتری در مقوله خدمت‌رسانی به آحاد مختلف این شهرستان داشته باشیم. خاطرنشان می‌شود این پروژه جهت تکمیل و بهره‌برداری حداقل به ۲۳۰۰ میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

شارقی در خصوص پروژه ساخت کتابخانه مرکزی محلات افزود: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص این اداره کل در راستای ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های اجتماعی –فرهنگی شهرستان محلات، مطالعه و طراحی و احداث کتابخانه مرکزی این شهر است که در زمینی به مساحت ۲۲۰۰ مترمربع در ۴ طبقه در حال ساخت است و پروژه مذکور جهت تکمیل به حداقل ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

گفتنی است حوزه مدیریت فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی پروژه‌های دیگری را در شهرستان محلات که با جمعیت ۵۳ هزار نفر در جنوب شرقی استان مرکزی واقع شده، در حال اجرا دارد.

نظر شما