شناسهٔ خبر: 31087 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عابدزاده خبر داد:

هیچ اتفاق جدیدی برای ادامه مذاکرات نیفتاده است/ خرید هواپیما در مراحل نهایی

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داده است که هیچ اتفاق جدیدی برای ادامه مذاکرات نیفتاده است و درعین حال گفته است:قرارداد خرید هواپیماهای ایرباس مراحل نهایی خود را می گذراند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر دولت آمریکا را تهدیدی برای قراردادهای خرید هواپیما از شرکت های بویینگ و ایرباس می دانید؟، گفت: معتقدم الان برای قضاوت در این باره زود است و باید کمی صبور باشیم.

وی افزود: آنچه درحال حاضر در جریان است، ادامه روند گذشته است و هیچ اتفاق جدیدی برای ادامه مذاکرات نیفتاده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد خرید هواپیماهای ایرباس مراحل نهایی خود را می گذراند، تاکید کرد: مذاکرات با شرکت هواپیماساز بویینگ هم ادامه دارد. باید منتظر اعلام مواضع شرکت‌ها  به طور رسمی باشیم.

عابدزاده به خبرنگار ایلنا گفته است: رقابت بین شرکت‌های هواپیماسازی و فروشندگان هواپیما همواره وجود دارد. این رقابت می تواند به نفع شرکت بویینگ باشد و به طور قطع دولت امریکا منافع بویینگ را لحاظ خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش از این رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفته بود هر گونه تصمیم علیه برجام و فروش هواپیما به ایران را در کنگره وتو خواهم کرد. آیا این موضع پس از تغییر دولت آمریکا هم وجود خواهد داشت، گفت: برای قضاوت درباره تصمیم های دولت جدید امریکا برای فروش هواپیما به ایران زود است و باید ببینیم چه تصمیماتی در این زمینه گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال ایریاس هواپیمایی را به ایران ایر تحویل می دهد؟، گفت: همانطور که گفتم قرارداد ایرباس در حال نهایی شدن است و پس از نهایی شدن قرارداد، شاهد اتفاقات خوب خواهیم بود.

نظر شما